راهنمای خرید

صادرات سنگ ساختمانی به استرالیا

صادرات سنگ به استرالیا

صادرات سنگ ساختمانی به استرالیا

بدون شک هر کسی که در زمینه خرید و فروش سنگ ساختمانی علم و تجربه ای داشته باشد بدون شک به فکر صادر کردن سنگ نیز افتاده است. در این بین برخی از کشور ها هستند که کمتر بازرگانی سمت آن ها می رود. کشور استرالیا یکی از معدود کشور های جهان است که پتانسیل ساخت و ساز بسیار بالایی داشته و از طرفی از سمت تاجران و بازرگانان دست نخورده باقی مانده است. بنابراین ایران سنگ صادرات سنگ به استرالیا را یکی از بهترین و طلایی ترین موارد در امر صادرات می داند و در تلاشیم تا تامین کننده سنگ با کیفیت و با استاندارد برای این چنین کشور ها باشیم. تقریبا هر مدل سنگ ساختمانی را می توان به استرالیا صادر کرد. مرمریت، تراورتن و گرانیت از مهم ترین سنگ های طبیعی هستند که در ابعاد متفاوت به این کشور صادر خواهند شد؛ البته سنگ هایی همچون لایمستون و چینی ها نیز در این زمینه خود نمایی می کنند اما امروزه اولویت اول کار صادرات سنگ به کشور استرالیا را سنگ تراورتن و مرمریت می زند.

 

سنگ های صادراتی به استرالیا کدام هستند؟

 

سنگ تراورتن صادراتی
سنگ تراورتن عباس آباد، دره بخاری، اصفهان و تکاب از مهم ترین سنگ های نما هستند که در ابعاد متفاوت و گوناگون به این کشور صادر می شوند. سنگ تراورتن صادراتی در دو نوع کلی بی موج و موجدار سفارش داده می شود و پس از آن رنگ سنگ می تواند تعیین کننده نهایی سفارش باشد.

 

سنگ تراورتن سفید صادراتی
معدن دره بخاری و عباس آباد از جمله معادنی هستند که سنگ حاصل از آن ها سفید رنگ خواهد بود. سنگ عباس اباد و دره بخاری صادراتی در ابعاد متفاوت و به صورت موج دار و معمولا بدون موج صادر می شود. این دو سنگ قیمت نسبتاً بالایی داشته و از همین رو در دسته بندی سفارشات عمده قرار نخواهد گرفت؛ اما از طرفی یکی از پرطرفدار ترین سنگ های تراورتن برای صادرات به استرالیا تلقی می شوند.

 

سنگ صادراتی به استرالیا

 

سنگ تراورتن کرم صادراتی
معدن اصفهان و معدن تکاب از پرطرفدارترین معادن سنگ کرم رنگ هستند که معمولاً در نوع بی موج برش داده شده و صادر می شوند. این سنگ ها که معمولا برای انواع نماهای رومی، نیمه رومی و ساده کاربرد دارند طرفداران بسیاری داشته و از نظر قیمتی نیز متوسط محسوب می شوند. سنگ کرم می تواند در انواع ابعاد و ضخامت ها به کشوری همچون استرالیا صادر شده و متراژ های بالا از این دو معدن سنگ قابل تامین خواهند بود.

 

سنگ تراورتن شکلاتی صادراتی
معدن کاشان، دهشیر و اصفهان از معروف ترین معادن سنگ شکلاتی کشور محسوب شده که در آن ها معمولا مدل موج دار را بیشتر از بی موج آن می پسندیم. سنگ تراورتن شکلاتی رنگ نیز در دسته سنگ های تراورتن صادراتی قرار دارد که می تواند به کشور های متفاوت از جمله استرالیا صادر گردد. قیمت سنگ قهوه ای نسبت به سنگ های کرم و سفید ارزان تر بوده و به همین دلیل معمولا در متراژ های بالا سفارش صورت می پذیرد.

سنگ مرمریت صادراتی
در امر صادرات و در جنس سنگ مرمریت نام معادنی همچون لاشتر، آباده، مشکی نجف اباد، دهبید، هرسین، صلصالی و پرطاووسی را زیاد خواهیم شنید. تمامی مرمریت های نام برده شده در بالا پتانسیل تولید و صادرات را خواهند داشت که می توانیم بسته به نوع سفارش و ابعاد مدنظر مشتری سنگ را برش داده و صادر نماییم. در حالت کلی سنگ های مرمریت را بیشتر به عنوان سنگ پله و سنگ های کف سفارش خواهند داد.

 

سنگ مرمریت مشکی صادراتی
معدن سنگ لاشتر و مشکی نجف آباد از معروف ترین سنگ های مرمریت صادراتی کشور هستند که می توانیم آن ها را در ابعاد و ضخامت های گوناگون صادر کنیم. سلیقه مشتریان استرالیایی معمولا حول رنگ های تیره بوده و از همین رو این دو سنگ در رتبه های نخست صادراتی این کشور قرار خواهند گرفت. سنگ لاشتر زمینه رنگی طوسی همراه با خطوط سفید داشته و سنگ مشکی نجف آباد زمینه کاملا سیاه به همراه خطوط و رگه های سفید دارد که هر دو از زیبایی و جذابیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

 

سنگ مرمریت کرم صادراتی
معادن سنگی همچون دهبید، هرسین، صلصالی، پرطاووسی و آباده می توانند در امر صادرات ما را همراهی کنند. صادرات سنگ مرمریت به استرالیا معمولا در سنگ آباده بیشتر بوده و نوع دیپلمات آن طرفداران بسیاری را در سراسر جهان از آن خود کرده است. سنگ های مرمریت کرم و کرم روشن دیگری نیز می توانند به عنوان سنگ های برند و با صخامت ها و برش های سفارشی آماده ارسال گردند.

 

سنگ گرانیت صادراتی
سنگ گرانیت نهبندان و نطنز پرچمدار سنگ های گرانیت صادراتی در کشورمان هستند. این دو معدن سنگ که بیشتر به نام گرانیت های گل پنبه ای شهرت دارند می توانند در انواع ابعاد و ضخامت های سفارشی تولید شده و صادر گردند. ایران سنگ توانایی برش و ارسال هر نوع سفارش را بسته به متراژ درخواستی برای سنگ گرانیت خواهد داشت.

صادرات سنگ به کشور استرالیا

ابعاد سنگ صادراتی به استرالیا چقدر است؟

نورم ضخامت و برش سنگ در کشور ایران 1.6 تا 1.7 سانتی متر می باشد. در مواردی که سفارش سنگ تراورتن است معمولاً از همین ضخامت سفارش داده می شود. اما در حالت کلی ضخامت استاندارد برای سنگ صادراتی 2 سانتی متر بوده که مسلما سنگ 2 سانت تمام کیفیت برش و کیفیت ساب ممتازی را به دنبال خود خواهد داشت. ضخامت های بیشتر مانند 3 تا 5 سانتی متر هم می تواند بسته به سفارش مشتری عزیز تولید شده و آماده ارسال گردد.
ابعاد طولی سنگ نیز می تواند متفاوت باشد. معمولا سنگ تراورتن در ابعاد 40 طولی یا ابعادی همچون 40*80، 40*60، 40*100 و 40*120 تولید و صادر می شوند. مرمریت ها اما متفاوت هستند و علاوه بر این ابعاد نام برده شده معمولا در اندازه های 30*60، و 60*60 نیز صادر خواهند شد؛ چرا که مرمریت ها در کاربری های کف نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
در ابعاد سفارشی نیز می توانیم شاهد سنگ هایی با عرض های بیشتر مانند عرض 50 یا 60 سانتی متر باشیم که معمولا در موارد کمتری به این چنین سفارش هایی برخورد خواهیم کرد. اما در حالت کلی بسته به متراژ و زمان سفارش گیری این عرض ها نیز قابل تولید و صادرات خواهند بود.

 

جمع بندی

تقریباً هر سنگ داخل کشور اعم از تراورتن، مرمریت و گرانیت می تواند به استرالیا صادر شود. بار در پالت های آهنی یا چوبی قرار گرفته و بسته بندی تکمیل می شود. بسته به سنگ، ضخامت و ابعادی که داریم اندازه و وزن هر یک از پالت ها مشخص خواهد شد. پس از آن بار با تریلی به بنادر جنوب کشور فرستاده شده و از آن جا همراه با کانتینر به کشور استرالیا صادر خواهد شد.
مهم ترین موضوع قبل از ورود به عرصه صادرات سنگ به جهان، خصوصا استرالیا باید در نظر گرفته شود نوع سفارش، جنس سنگ، رنگ سنگ، ابعاد درخواستی و زمان تحویل سفارش خواهد بود که تفاوت بین افراد با تجربه و حرفه ای در آن کاملا مشهود خواهد بود. زمان بندی تولید، بسته بندی و ارسال سفارش و همچنین کیفیت برش و ساب سنگ از جمله مواردیست که تنها مجموعه های حرفه ای از عهده آن برخواهند آمد و همین پارامتر ها هستند که رضایت 100 درصدی مشتری را به دنبال خود خواهند داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =