راهنمای خرید

بهترین سنگ نما برای شمال

بهترین سنگ نما برای شمال

بهترین سنگ نمای ساختمان برای شمال

 

ما در ایران سنگ با توجه به تجربه چندین ساله که در صنعت سنگ ساختمانی و ساخت و ساز داریم می توانیم مدعی باشیم که می توانیم بهترین و جامع ترین راهنما برای خرید سنگ مطمئن و با دوام برای شهرهای شمالی کشور باشیم. اولین سوالی که برای خرید و انتخاب سنگ نما پیش می آید این است که از چه جنس سنگ نمایی برای شمال استفاده کنم؟ اولین و مهم ترین موضوعی که برای این سوال باید به آن توجه کنیم معدن و جنس سنگ انتخابی می باشد. برای نمای خانه در شمال کشور باید از سنگ تراورتن استفاده شود. این مورد هیچ استثنایی نداشته و در هیچ شرایطی نمی توان هیچ سنگ دیگری را به غیر از تراورتن ها برای آن مناسب دانست. سنگ های تراورتن با وجود تخلخل و حفره هایی که در دل خود دارند می توانند به طور کامل به ملات سیمان بچسبند و این موضوع می تواند در دوام بالای سنگ روی نما تاثیر به سزایی داشته باشد. حال اگر بخواهیم بگوییم شاید بتوانیم نما را به صورت نما خشک اجرا کنیم و بنابراین خلل و فرج سنگ چه سودی دارد، می توانیم بگوییم همین حفره های درون سنگ هستند که امکان انبساط و انقباض را برای آن به وجود می آورند. بنابراین سنگ تراورتن در برابر سرما و یخبندان مقاومت لازم را داشته و به عنوان محکم ترین سنگ نما در شمال شناخته می شود.

 

از چه سنگ نمایی در شمال کشور استفاده کنیم؟

 

حال که مشخص شد بهترین سنگ برای نمای ساختمان در شمال کشور، سنگ تراورتن است باید به سراغ بررسی معادن آن و ویژگی های هر یک از آن ها برویم. ما در ایران سنگ با توجه به این موضوع که تقریبا علم کافی برای دوام هر یک از سنگ ها را داریم می توانیم آن ها را بسته به پارامتر های متفاوت دسته بندی کنیم. می دانیم که کشور ایران از نظر تنوع در معدن سنگ تراورتن در رتبه اول جهان قرار داشته و این موضوع می تواند انتخاب سنگ خوب و بد را کمی دشوار کند. در بسیاری از موارد می توانیم ده نمونه سنگ را کنار یکدیگر گذاشته و با شباهت بسیار زیادی که به هم دارند نتوانیم آن ها را از یکدیگر تشخیص دهیم اما، جنس و مقاومت آن ها در برابر بارندگی و هوای شرجی بسیار متفاوت خواهد بود. بنابراین برای انتخاب سنگ تراورتن مناسب اول از هر موردی باید به شناخت کافی در مورد معدن سنگ دست یابیم. تقریبا تمامی معادن سنگ تراورتن استان اصفهان و اطراف آن می توانند بهترین گزینه برای این شهر های پر باران تلقی شوند و در کنار آن ها نیز می توان به دیگر معادن تراورتن دیگر اشاره داشت.

در ادامه به معرفی معروف ترین و البته بهترین و ماندگار ترین سنگ نما برای خانه های شمال کشور می پردازیم. حال سوالی که پیش می آید این است که بهترین رنگ سنگ نما برای شمال چیست؟ با ما همراه باشید تا از نظر جنس، معدن و البته رنگ سنگ، بهترین آن ها را معرفی کنیم.

 

از چه سنگ نمایی در شمال کشور استفاده کنیم؟

سنگ تراورتن سفید

سنگ عباس آباد، دره بخاری، ابیانه و آتشکوه از بهترین و مطمئن ترین سنگ های سفید رنگ برای نمای ساختمان در هر شهر ایران به حساب می آیند. خصوصا اگر برای مناطق شمال کشور در حال ساخت و ساز هستید و به دنبال سنگ نمای سفید می گردید، این معادن سنگ به شما عزیزان معرفی می شوند. سنگ نمای عباس آباد معروف ترین سنگ حال حاضر کشور است که امتحان خود را از نظر مقاومت و ماندگاری به مرور زمان به خوبی پس داده است و از نظر شکل و رنگ ظاهری نیز فوق العاده جذاب به شمار می رود. از طرفی قیمت این سنگ در مقایسه با دیگر تراورتن های سفید بالا بوده و به همین دلیل اگر توان خرید سنگ عباس آباد را نداشته باشیم بهتر است به سراغ دیگر معادن برویم. معادنی همچون حاجی آباد، دره بخاری و ابیانه می توانند جایگزین های خوبی برای این سنگ در نظر گرفته شوند و از نظر قیمتی نیز کمتر معرفی خواهند شد. بیان این نکته مهم است که سنگ نمای سفید گران بوده و اگر قصد خرید این مدل سنگ ها را داریم باید قیمت های بالای آن ها را نیز در نظر بگیریم.

 

سنگ تراورتن کرم و کرم روشن

طرق اصفهان، حاجی آباد، آبگرم، ورتون اصفهان، محلات و تکاب از بهترین و مطمئن ترین سنگ های کرم رنگ به شمار می آیند. این سنگ ها به استثنای تکاب، از معادن استان اصفهان و اطراف آن استخراج شده و بنابراین در سنگبری های اصفهان به صورت انبوه و متراژ بالا تولید و فرآوری می شوند. از سنگ های کرم و کرم روشن معمولا می توان در انواع نماهای رومی و نیمه رومی استفاده نمود و با توجه به رنج قیمتی متوسطی که دارند، از پرطرفدار ترین سنگ های نما به شمار می آیند. پس نکته اینجاست که اگر از پس هزینه ها و خرید سنگ نمای سفید برنمی آییم بهترین کار این است که رنگ کرم و کرم روشن را جایگزین رنگ سفید کنیم. بهترین سنگ کرم روشن نسبت به سفید عباس آباد یک سوم قیمت داشته و به همین دلیل امروزه جایگاه ویژه ای را در ساخت و ساز بدست آورده اند. معادنی که در بالا معرفی شد تنها جزوی از ده ها معدن معروف کشور هستند که سنگ آن ها می تواند برای مناطق شمال کشور مناسب اجرا باشد. معادن بسیار دیگری نیز همچون سنگ لوشان، ترشاب، کمشچه، رامشه، یزد، ابرکوه و … هستند که می توانیم بسته به بودجه خرید و آب و هوای دقیق شهر محل پروژه نسبت به انتخاب آن ها اقدام کنیم. اما معادن سنگی که در ابتدای پاراگراف به شما معرفی شد همگی جز سنگ های مطمئن و ماندگار کشور محسوب می شوند که امتحان خود را در آب و هوای شرجی و پربارش به خوبی پس داده اند.

 

سنگ تراورتن شکلاتی

کاشان، ورتون اصفهان، طرق اصفهان و دهشیر نیز از معروف ترین سنگ های شکلاتی رنگ در بین تراورتن ها هستند که می توانیم با خیالی آسوده از آن ها در نمای بیرونی ساختمان استفاده کنیم. سنگ های شکلاتی معمولا در دو مدل موجدار و بی موج بریده می شوند که هر یک بر اساس طرح کلی می توانند بهترین انتخاب تلقی شوند. البته معادن سنگ دیگری نیز می توانند تناژ رنگی سنگ شکلاتی را داشته باشند اما معروف ترین آن ها را همواره کاشان و دهشیر می شناسیم.

 

بهترین سنگ نمای ساختمان شمال

 

گرانیت و کریستال

یکی دیگر از انواع سنگ های ساختمانی که می توانیم در نمای خانه های شمالی از آن ها بهره مند شویم سنگ های گرانیت و کریستال می باشند. این دو جنس سنگ با توجه به ماهیت و خصوصیاتی که دارند می توانند به عنوان ماندگارترین سنگ ها شناخته شوند. تراکم بالا و به تبع آن جذب آب پایین از مهمترین ویژگی های این دو سنگ است که آن ها را برای اجرا در نما مناسب کرده است؛ به زودی توضیحات تکمیلی در این رابطه در این وبلاگ نوشته خواهد شد.

 

جمع بندی

از چه سنگ نمایی در شمال کشور استفاده کنیم؟

در بالا به صورت تکی به بررسی انواع سنگ ها بر اساس رنگ و معدن آن ها پرداختیم. حال سوال اصلی اینجاست که کدام یک می توانند بهترین انتخاب ما باشند. مسلما توان پرداخت و هزینه کردن ما برای هر متر مربع سنگ است که می توانیم بهترین سنگ را معرفی کنیم. ما همیشه گفته ایم که بهترین سنگ کرم با ضعیف ترین سنگ سفید یک قیمت است؛ بنابراین همواره پیشنهاد می کنیم که اگر قرار است از سنگ نمای سفید استفاده کنید، بهترین آن را خریداری کنید. اما اگر بودجه های آنچنانی برای خرید سنگ سفید ندارید، از کیفیت آن کم نکنید و به جای سفید، کرم کار کنید. این موضوع می تواند برای سنگ های شکلاتی نیز دقیقا به همین ترتیب ادامه پیدا کنید.

پس برای خرید سنگ نما برای شمال کشور اول از همه باید مبلغ سنگ و توان پرداختی ما مشخص گردد. پس از آن می توانیم با توجه به مقدار سرمایه گذاری با مشاوران به صورت رایگان مشورت نموده و در آن رنج قیمتی تعیین شده بهترین سنگ را انتخاب نمایید. نکته این که ایران سنگ در قلب استان اصفهان تولید کننده و البته تامین کننده انواع سنگ های نماست؛ بنابراین با شناخت و علم کافی که نسبت به تمامی سنگ ها داریم می توانیم راهنمای بسیار خوب و صادقی برای شما عزیزان باشیم تا بتوانیم در کنار یکدیگر بهترین و مطمئن ترین سنگ را با نازل ترین قیمت انتخاب و خریداری نماییم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفت =