اطلاعات تخصصی

خرید سنگ برای صادرات

خرید سنگ صادراتی

در ایران سنگ می توانیم هر جنس از سنگ ساختمانی را به کشور های مختلف دنیا صادر کنیم و می توان گفت در حوزه بین الملل با کشور های همسایه و حتی قاره های دیگر تبادل و فعالیت داشته ایم. شما برای صادر کردن سنگ ساختمانی به مشخص کردن مواردی نیاز دارید که برای هر گونه فعالیت ترخیص و صادرات به آن نیاز خواهیم داشت. در این وبلاگ از سایت ایران سنگ به بررسی جزئی تر موارد صادرات و چگونگی آن خواهیم پرداخت.

 

چه سنگ هایی را می توان صادر کرد؟

 

از کشور ایران تقریباً هر مدل سنگی را می توان صادر کرد. سنگ هایی از جنس تراورتن، مرمریت، گرانیت، چینی ها و مرمر ها می توانند از مهم ترین و بیشترین سنگ های صادراتی ایران به شمار آیند. در اصل، سنگ ساختمانی یا همان سنگ تزئینی در ایران به دو صورت کلی صادر می گردد:

– صادرات کوپ سنگ (سنگ به صورت خام و بدون برش)
– صادرات سنگ فرآوری شده (سنگ به هر روش و ضخامتی که فرآوری و تولید شده است)

 

در ایران سنگ هر دو نوع صادرات سنگ را خواهیم داشت؛ اما با توجه به تقریباً انحصاری بودن صادرات خام سنگ توسط معدن داران، امروزه شاهد درخواست های بسیاری در زمینه سنگ بریده شده می باشیم. سنگ های بریده یا در اصطلاح بهتر فرآوری شده می توانند بسته به جنس سنگی که دارند در انواع مختلف تولید و صادر شوند. از انواع سنگ های فرآوری شده صادراتی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

 

– سنگ پلاک (در این حالت عرض سنگ 40 سانتی متر و طول پلاک ها آزاد می باشد. در این روش صادرات، ضخامت سنگ می تواند 1.7 یا 2 سانتی متر تمام باشد.)

– سنگ اسلب (صادرات سنگ اسلب در دو ضخامت 2 و 3 سانتی متر و دو حالت فری سایز یا سایز شده صورت خواهد گفت.)

– سنگ حکمی (همان سنگ نمره شده است. طبق درخواست مشتری سنگ از هر جنس می تواند در ابعاد و ضخامت سفارشی تولید و صادر گردد. معمولاً ابعاد حکمی در صادرات از 30*60 سانتی متر به بالا خواهند بود. همچنین در تمامی سفارشات سنگ صادراتی به صورت نمره شده ضخامت سنگ 2 سانتی متر تمام خواهد بود.)

– سنگ پله (سنگ پله با ضخامت 3 سانتی متر و عرض 35 یا 33 سانتی متر صادر خواهد شد.)

– سنگ زیر پله (در بیشتر مواقع سنگ زیر پله به همراه سنگ پله صادر می شود.)

 

خرید سنگ برای صادارتی

انواع سنگ صادراتی از نظر جنس

 

سنگ تراورتن
معمولاً به صورت پلاک طول آزاد و پلاک نمره شده صادر خواهد شد. در حال حاضر بیشترین درخواست سنگ فرآوری شده روی سنگ های تراورتن می باشد. سنگ تراورتن سفید، شکلاتی، کرم، بژ، عسلی و سیلور در انواع سورت ها و اندازه ها بسته بندی و صادر می شوند. سنگ تراورتن معمولا به صورت ابعاد حکمی درخواست می شود. به عنوان مثال سنگ ها در اندازه های 40*60، 40*80، 40*100 و 40*120 سفارش داده می شوند و در برخی دیگر نیز به صورت 30*60 خواهند بود. فرآوری صیقلی درخواست بیشتری نسبت به فرآوری چرمی و صفر ساب دارد اما از آن ها هم می توان متراژ های بالایی را شاهد بود. نکته ای که برای صادر کردن سنگ تراورتن برای صادرات بسیار حائز اهمیت است، کیفیت رزین استفاده شده و کیفیت ساب و برش سنگ خواهد بود. کمترین تلرانس در ضخامت و همچنین گونیا بودن لبه های سنگ نیز بسیار مهم هستند و در قیمت گذاری نیز موثر خواهند بود. در مجموعه ما انواع سنگ های تراورتن از معادن مختلف می تواند به صورت ابعاد سفارشی تولید و بسته بندی شده و آماده ارسال به بنادر و مرز های کشور باشد.

– سنگ مرمریت
به صورت پلاک، پله، اسلب و همچنین فرشی های 60*60 صادر خواهند شد. سنگ مرمریت بر خلاف تراورتن معمولا به صورت حکمی، فرشی و اسلب صادر می شود. یعنی بیشترین درخواست صادرات مرمریت توسط اسلب ها و ابعاد حکمی خلاصه می شوند. سنگ های مرمریت مشکی، کرم و سفید ایران در دنیا بی نظیر هستند و بنابراین اسلب آن ها نایاب است. همچنین ابعادی همچون 60*60، 30*60 و 60*120 را می توانیم در صادرات آن ها داشته باشیم. البته نکته اینجاست که سنگ های پله را نیز به صورت محدود صادر می کنند اما اسلب در مرمریت ها حرف اول را میزند.

– سنگ گرانیت
به صورت پلاک، پله و در بیشتر موارد تایل های مربعی شکل 60*60 صادر می شود. بیشترین نوع صادرات سنگ گرانیت به کشورهای دنیا به صورت ابعاد حکمی و پله است. یعنی اسلب و پلاک طول آزاد به ندرت سفارش داده می شود و از آن طرف به صورت همیشگی شاهد ارسال سنگ در ابعاد 60*60 یا 30*60 خواهیم بود. گرانیت به صورت فلیم شده، ساب خورده و صفر ساب صادر می شود و بسته به درخواست مشتری هر سه بازار خوبی در سصح جهانی دارند. سنگ پله گرانیت هم معمولا به صورت صیقلی و فلیم شده در عرض 33 سانتی متر و عرض 3 تا 4 سانتی متر تولید و صادر می شود.

سنگ چینی
این سنگ با نام کریستال صادر می شود. در بیشتر موارد به صورت پلاک های نمره شده و اسلب صادر می شوند. بیشترین صادرات سنگ چینی ایران به صورت سنگ اسلب انجام می شود. سنگ های چینی سفید و خاکستری که در دنیا کم نظیر هستند می توانند در ابعاد اسلب 120*120 و ابعاد آزاد در ضخامت های 2 و 3 سانتی متر تولید شده و صادر شوند. از آن جایی که این سنگ قیمت بالایی دارد و می توانیم اسلب های بوک مچ و. فورمچ زیادی را در چینی ها داشته باشیم بنابراین در امر صادرات پرطرفدارترین ها به شمار می آیند. پس از اسلب سنگ چینی، شاهد صادرات این جنس سنگ در اندازه های 30*60، 60*60 و سنگ پله خواهیم بود.

– سنگ ترامیت
سنگ های ترامیت معمولاً به دو صورت پلاک حکمی و فرشی 60*60 صادر خواهند شد. سنگ های لامیستون معمولا در ابعاد حکمی صادر می شوند. یعنی کمترین درخواست پله و اسلب را در آن ها داریم و از طرفی بیشترین درخواست سنگ های 40*80، 40*100 را از آن خود کرده اند. سنگ های لایمستون معمولا در ضخامت 2 سانتی متر و حتی 1.8 سانتی متر بسته به کشور مقصد برش داده شده و صادر می شوند.

ما در ایران سنگ برآنیم تا خرید سنگ برای صادرات را به راحت ترین شکل ممکن پیش برده و آغاز همکاری با شما صادرکنندگان محترم را در اولویت کاری خود قرار داده ایم. ما در ایران سنگ در تلاشیم تا دو رکن اصلی صادرات یعنی کیفیت و قیمت را در ایده آل ترین حالت ممکن ارائه دهیم. از همین رو تولید و ارسال بهترین نوع سنگ تخصص ما بوده و می توانیم مدعی نازل ترین قیمت ارائه شده نیز باشیم.

 

انواع سنگ صادراتی از نظر جنس

انواع سنگ صادراتی از نظر جنس

 

انواع بسته بندی صادرات

 

در ایران سنگ هر سنگ طبق سفارش، متراژ، مشخصات و ابعادی که دارد، بسته بندی منحصر به فرد خود را نیز داراست. به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

– پالت چوبی خرک دار
از این نوع پالت برای صادرات سنگ های پلاک طول آزاد استفاده خواهد شد.

– پالت چوبی در دار
از این مدل پالت برای صادر کردن سنگ به صورت پله، حکمی شده و همچنین کف فرش استفاده می شود. همچنین با این پالت ها می توان انواع سنگ های گیوتین، آنتیک، بادبر و حتی نرده های سنگی را نیز صادر کرد.

– پالت آهنی اسلب
سنگ های اسلب به دلیل ابعاد و قیمتی که دارند معمولا در پالت های خرک دار آهنی صادر خواهند شد.

تمامی نمونه های بالا می تواند در دو زمینه صادرات زمینی و دریایی کاربرد داشته باشد؛ اما تفاوت های جزئی با یکدیگر خواهند داشت که پیشنهاد می کنیم در صورت کسب اطلاع بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

 

خرید سنگ صادراتی

خرید سنگ برای صادرات

 

صادرات سنگ به بیان تقریبی و مختصر به موارد زیر وابسته است:

– کارت بازرگانی
– تعیین بسته بندی محصول
– اخذ استاندارد ها و مجوز ها و همچنین بازرسی محصول
– اظهار نامه صادراتی ( حمل و اظهار کالا به گمرک )
– گواهی مبدا
– ارسال بار به گمرک و صدور بارنامه

در ایران سنگ برای صادرات سنگ به چند روش می توان ارسال بار داشت:

– روش اول
بار بسته بندی شده و درب کارخانه به مشتری تحویل داده شود. در این حالت اماده سازی سفارش و ارائه پکینگ لیست از سمت ایران سنگ بوده و اقدامات ترخیص و حمل بار به عهده مشتری خواهد بود.

– روش دوم
بار روی ماشین و پشت مرز یا داخل بنادر به مشتری تحویل داده شود. در این حالت هزینه حمل به فاکتور اصلی اضافه می گردد و سلامت بار به عهده باربری و ایران سنگ خواهد بود؛ ترخیص بار همچنان به عهده مشتری است.

– روش سوم
بار از مبدا ارسال شده و در مبدا تحویل داده می شود. در این حالت تمامی فعالیت های صادرات، ارائه اظهار نامه، ترخیص و حمل بار به عهده ایران سنگ خواهد بود.

ما در ایران سنگ با علم و تجربه کافی که در امر صادرات داریم نوع بسته بندی و پکینگ لیست های بارهای صادراتی را می شناسیم. همچنین در ایران سنگ این امکان وجود دارد که بار به صورت دلخواه مشتری و سفارشی بسته بندی گردد. این موارد موجب آن می شود که دست مشتری برای صادر کردن هر گونه سنگ با هر مشخصات و بسته بندی کاملا باز باشد و امید است بتوانیم برای صادر کردن سنگ در سطح بین الملل در کنار شما عزیزان باشیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =