اطلاعات تخصصی

صادرات سنگ به روسیه

صادرات سنگ به کشور روسیه

صادرات سنگ به روسیه

 

صادرات سنگ ساختمانی به روسیه در سال های اخیر صنعت رو به رشدی بوده است. روسیه یکی از بزرگترین کشورهای جهان است و تقاضای زیادی برای سنگ طبیعی برای مقاصد ساختمانی دارد. این یک فرصت بزرگ برای صادرکنندگان سنگ در سراسر جهان است تا تجارت خود را گسترش دهند و وارد بازار روسیه شوند. انواع مختلفی از سنگ های ساختمانی وجود دارد که به روسیه صادر می شود؛ از جمله گرانیت، مرمر، سنگ آهک و ماسه سنگ. این سنگ ها به دلیل دوام، زیبایی طبیعی و توانایی مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت در روسیه ارزش بالایی دارند. تقاضا برای این سنگ ها به ویژه در ساخت ساختمان های تجاری، بناهای تاریخی عمومی و منازل مسکونی زیاد است. بنابراین با وجود موقعیت بسیار عالی که ما در ایران داریم می توانیم به راحتی وارد بازار روسیه شده و تجارت سنگ را به پیش ببریم.
ما در کشور ایران انواع معادن سنگ تراورتن، مرمریت و گرانیت را موجود داریم که می توانیم هر یک از آن ها را بسته به سفارش مشتری روسی فرآوری و فرآهم آوریم. سنگ های تراورتن که برای نمای ساختمان های روسی مورد استفاده قرار می گیرند بسته به رنگ و کیفیتی که دارند متفاوت خواهند بود. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که تقریبا بیش از 80 درصد معادن سنگ تراورتن و مرمریت می توانند استاندار های لازم برای صادرات به روسیه را داشته باشند و این موضوع دست بازرگانان و صادر کنندگان را بیش از پیش باز بگذارد.

یکی از مزیت های اولیه صادرات سنگ ساختمانی به روسیه، نزدیکی این کشور به مناطق عمده تولید سنگ مانند اروپا، آسیا و خاورمیانه است. این امکان حمل و نقل مقرون به صرفه سنگ ها به بازار روسیه و همچنین دسترسی آسان به بنادر روسیه برای صادرات را فراهم می کند. یکی دیگر از مزایا، رشد اقتصادی و زیرساختی این کشور است. با ادامه توسعه و نوسازی کشور، تقاضای قابل توجهی برای سنگ طبیعی برای استفاده در پروژه های ساختمانی جدید وجود دارد. این فرصت بزرگی را برای صادرکنندگان سنگ فراهم می کند تا از بازار روسیه استفاده کنند و روابط تجاری طولانی مدت با خریداران روسی برقرار کنند. صادرکنندگانی که قصد ورود به بازار روسیه را دارند، باید قوانین و استانداردهای خاصی را رعایت کنند تا از کیفیت و ایمنی محصولات خود اطمینان حاصل کنند. به طور خاص، مقامات روسیه ایجاب می کنند که تمام سنگ های ساختمانی وارد شده به کشور دارای استانداردهای فنی و بهداشتی خاصی باشد. صادرکنندگان باید گواهینامه و مدارک لازم را برای نشان دادن اینکه محصولاتشان این الزامات را برآورده می کند، دریافت کنند.

 

صادرات سنگ به روسیه

چه سنگ هایی به روسیه صادر می شود؟

اگر بخواهیم از نظر نوع و جنس سنگ بررسی داشته باشیم می توانیم به جنس اصلی سنگ های ساختمانی یعنی گرانیت، مرمریت و تراورتن اشاره کنیم. تقریبا هر سه نوع این سنگ ها به کشور روسیه صادر می شوند و نرم صادرات محسوب می شوند. سنگ های دیگری نیز همچون سنگ مرمر و سنگ لایمستون نیز می تواند گاها به این کشور صادر گردد.
از نمونه های سنگ های تراورتن می توان به معادن سنگی همچون سنگ اصفهان، عباس آباد، دره بخاری، تکاب، کاشان و دهشیر اشاره داشت. این معادن سنگ تراورتن که با نام سنگ های آهکی نیز شناخته می شوند می توانند تقریبا تمامی تم های رنگی مد نظر یک مشتری را پاسخگو باشند. اگر به دنبال سنگ سفید هستیم می توانیم از معادنی همچون عباس آباد و دره بخاری کمک بگیریم. برای سنگ کرم هم سنگ معادن اصفهان و برای سنگ های شکلاتی رنگ می توانیم به سراغ معدن کاشان برویم. بنابراین پتانسیل و بستر صادرات سنگ به روسیه از نظر نوع سنگ و رنگ آن کاملا فراهم خواهد بود.

از نمونه سنگ های مرمریت در این زمینه نیز می توانیم به سنگ معادنی همچون سنگ لاشتر، دهبید، صلصالی، پرطاووسی، هرسین و مشکی نجف آباد اشاره کنیم. اگر برای صادرات نیاز به مرمریت مشکی داشته باشیم می توانیم به سراغ سنگ های لاشتر و نجف اباد رفته و آن ها را تقریبادر هر اندازه و ضخامت تولید نماییم. پس همانند سنگ های تراورتن متفاوتی که برای بازار روسیه استفاده می شوند، برای سنگ های مرمریت نیز دستمان باز بوده و می توانیم تقریبا هر سفارش سنگی را فرآوری و صادر نماییم.
برای گرانیت ها اما موضوع کمی متفاوت است. تنوع معادن سنگ گرانیت در کشور خیلی کمتر از تراورتن ها و مرمریت ها بوده و بنابراین در سنگ فرآوری شده نیز تنوع آنچنان بالایی را نخواهیم داشت. سنگ های گرانیتی که برای کشور روسیه صادر می شوند معمولا در هر سه رنگ سنگ مشکی، سفید و پرتقالی دسته بندی می شوند و از این بین می توانیم معادن سنگ گرانیتی همچون نطنز، نهبندان، تویسرکان، خرم دره و تکاب را نام ببریم. معادن معرفی شده در بالا معروف ترین سنگ های گرانیت حال حاظر را در دل خود موجود دارند.

یکی از چالش های بالقوه برای صادرکنندگان سنگ به روسیه، رقابت از سوی تامین کنندگان محلی روسیه است. تعدادی از تولیدکنندگان داخلی سنگ در روسیه وجود دارند که ممکن است قیمت رقابتی تری ارائه دهند یا در موقعیت بهتری برای رفع نیازهای خریداران محلی قرار گیرند. با این حال، صادرکنندگان می توانند با ارائه محصولات سنگی منحصر به فرد یا با کیفیت بالا که به راحتی از منابع محلی در دسترس نیستند، خود را متمایز کنند. با وجود این چالش ها، پتانسیل صادرات سنگ ساختمانی به روسیه قابل توجه است. تقاضای این کشور برای سنگ طبیعی همچنان در حال افزایش است و تمایل زیادی در بین خریداران روسی برای محصولات سنگی با کیفیت بالا از سراسر جهان وجود دارد. با رویکرد صحیح و تمرکز بر کیفیت و انطباق، صادرکنندگان سنگ می توانند خود را به عنوان تامین کنندگان قابل اعتماد در بازار روسیه معرفی کنند و روابط بلندمدت و سودآوری با خریداران روسی برقرار کنند.

 

ابعاد و نوع بسته بندی صادرات سنگ به روسیه چگونه است؟

سنگ ساختمانی در ابعاد و اندازه های متفاوتی به کشور روسیه صادر می شود:

– سنگ پلاک عرض 40 سانتی متر و طول آزاد (ضخامت 2 سانتی متر)
– سنگ پلاک نمره شده با ابعاد 40*60، 40*80، 40*100 و 40*120 و ابعاد این چنینی(ضخامت 2 سانتی متر)
– سنگ های پلاک با عرض های متفاوت و بزرگ تر و ضخامت های بیشتر(بارهای سفارشی)
– سنگ کف فرش که از ابعاد 30*60، 60*60 و بزرگ تر تشکیل خواهند شد.
– سنگ پله با صخامت 3 سانتی متر و عرض های 35 تا 33 سانتی متر (که می تواند ضخامت و عرض پله ها بسته به سفارش مشتری متغیر گردد)
– سنگ اسلب در ابعاد بزرگ و ضخامت های 2 و 3 سانتی متر
– و انواع ابعاد و ضخامت های دیگر که مشتری و سفارش آن را مشخص خواهند نمود.

 

سنگ صادراتی به روسیه

 

بسته بندی سنگ هم به اشکال زیر می باشد و تقریبا بیشتر موارد بسته بندی برای کشور روسیه جوابگو خواهد بود:

– پالت چوبی
در پالت های چوبی می توانیم تمامی ابعاد و اندازه ها به غیر از اسلب را صادر کنیم. در حالت کلی دو مدل پالت چوبی داریم:

1- پالت های چوبی طول آزاد؛ که برای بسته بندی سنگ های پلاک با عرض های متفاوت و طول های آزاد استفاده می شود.

2- پالت های چوبی در بسته؛ برای بسته بندی تمامی نمونه های سنگ از آن استفاده می شود.

 

– پالت آهنی
معمولا از پالت های آهنی برای صادرات سنگ های اسلب استفاده می شود. اما در مواردی نیز می توانیم دیگر ابعاد سفارش مشتری را به سفارش خود ایشان با پالت های آهنی ارسال نماییم.

 

نتیجه گیری

در آخر باید بگوییم در هر مرحله از فروش و تامین محصول در هر ابعاد و جنس می توایند با ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از ما بگیرید. تامین نمونه جهت پرزنت مشتری در روسیه نیز را با تنوع بالا برای شما انجام میدهیم. ایران سنگ با تجربه بالای خود در کنار شماست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =