راهنمای خرید

سنگ مناسب برای رمپ چیست؟

سنگ مناسب بری رمپ

رمپ، به بخشی از سازه ساختمان تلقی می شود که دو سطح غیر هم سطح را به یکدیگر وصل می کند. بنابراین در تمامی رمپ ها شاهد شیب بوده و آن ها بر اساس پیاده رو و ماشین رو بودن به دو دسته کلی تقسیم می شوند. در این بین البته می توانیم رمپ های مسقف و همچنین رمپ های موجود در فضای آزاد را داشته باشید که هر یک بر اساس شرایطی که در ادامه بررسی خواهند شد، با متریال های متفاوتی اجرا می شوند.

– اولین ساده ترین نوع رمپ، رمپ های پیاده رو و مسقف هستند. در این صورت وزن آنچنانی به آن ها وارد نشده و از آن جایی که در فضای باز نیستند نیازی به اعمال محدودیت هایی همچون مقاوم در برابر برف، باد و باران نخواهند بود. پس برای این چنین رمپ ها می توان از انواع سنگ های ساختمانی مانند تراورتن، گرانیت، مرمریت و کریستال استفاده نمود. از نظر نوع فرآوری نیز می توانیم انواع سنگ های پلاک عرض کمتر، گیوتین، بادبر و حتی فرشی را برای آن ها در نظر بگیریم.

– دومین نوع رمپ ها، پیاده رو های فضای باز هستند. در این مدل رمپ فشار زیادی روی سطح وارد نمی شود اما محصول انتخاب شده باید در برابر تابش نور خورشید، بارندگی و حتی یخبندان مقاوم باشد. در این حالت می توانیم از انواع جنس سنگ ها استفاده نماییم اما باید توجه داشته باشیم که برای انتخاب نوع فرآوری آن ها محدودیت خواهیم داشت. سطح رمپ نباید لیز باشد تا از سر خوردن جلوگیری نماید. بنابراین از هر کدام از جنس سنگ های بالا باید نوع تیشه ای، شیاری، فیلم یا بوش همر آن تهیه و اجرا گردد.

 

سنگ مناسب برای رمپ ساختمان

 

– سومین نوع سنگ رمپ، ماشین رو های مسقف هستند. در این حالت ایران سنگ اجرای سنگ های گرانیت و کریستال را در اولویت اجرا قرار می دهد. همچنین برای جلوگیری از سر خوردن تایر ماشین روی شیب به هنگام پایین یا بالا رفتن پیشنهاد می کنیم از انواع فرآوری های تیشه ای، بوش همر یا حداقل شیاری این جنس سنگ ها استفاده شود. البته لازم به گفتن است که در مواردی خود سنگ کار و مجری، سنگ را حالت برشی و با اختلاف ارتفاع روی کف اجرا می کند که به خودی خود، اصطکاک سطح بیشتر شده و به صورت طبیعی همانند ترمز خودکار برای تایر ماشین عمل کند.

– چهارمین و مهم ترین نوع رمپ ها، ماشین رو های فضای باز هستند. در این حالت برای انتخاب سنگ رمپ دارای محدودیت های بسیاری بوده و شهر محل پروژه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. آب و هوای منطقه، میزان بارندگی و همچنین متوسط روز های یخبندان می تواند در انتخاب سنگ نهایی حائز اهمیت باشند. ایران سنگ برای کاربری های کف همواره سنگ گرانیت و کریستال را پیشنهاد می کند؛ چرا که این سنگ مقاوم ترین سنگ طبیعی به شمار رفته و می تواند از هر متریال دیگری دوام و استحکام بیشتری را در طولانی مدت از خود نشان دهد. برای کاربری های رمپ نیز می تواند به عنوان بهترین گزینه انتخاب گردد. سنگ گرانیت شیاری یا فیلم شده می تواند بهترین گزینه برای سنگ رمپ نوع چهارم باشد. بعد از آن نیز می توانیم انواع مختلف سنگ کریستال مانند کریستال تیشه ای، بوش همر، کات بروکن، شیاری، اسکراچ و … را معرفی کنیم. پس از آن می توانیم به انواع سنگ های بادبر البته با ضخامت مناسب و در برخی موارد به سنگ های گیوتین نیز اشاره نماییم.

بهترین سنگ برای رمپ چیست؟

بهترین، مقاوم ترین و مطمئن ترین سنگ ساختمانی برای رمپ، کوبیک ها هستند. سنگ کوبیک به سنگی گفته می شود که دارای ابعاد 10*10 سانتی متر بوده و معمولا در ضخامت های 5 تا 10 سانتی متری تولید و عرضه می شوند. این مدل سنگ ها به دلیل ابعاد و ضخامتی که دارند به عنوان مقاوم ترین و بهترین مدل سنگ ها معرفی می شوند. قسمت رمپ ساختمان در معرض تابش نور خورشید، باران، برف، یخبندان و از همه مهمتر تردد ماشین و انواع وسایل نقلیه بوده و بنابراین باید جنس مقاوم و مستحکمی داشته باشد. انواع مختلف سنگ کیوبیک می تواند این مشکلات را برطرف سازد. ما بهترین سنگ کوبیک برای رمپ را به ترتیب گرانیت، کریستال، مرمریت و تراورتن می دانیم. معمولا از کوبیک گرانیت و کریستال در شهرک های صنعتی که ماشین های سنگین تردد دارند استفاده می شود و اگر برای ساختمان و منزل شخصی نیاز به سنگ کوبیک کف داشته باشید موضوع مهم برای انتخاب رنگ سنگ و سلیقه شما خواهد بود. به بیان دیگر تمامی سنگ های کوبیک برای بخش رمپ مناسب هستند. یکی از پرطرفدارترین مدل های این نمونه سنگ، کوبیک های چهار وجه برش هستند. می دانیم که رمپ همواره شیب داشته و برطرف کردن لیز بودن سنگ معضل بزرگی محسوب می شود. اما در کوبیک چهاروجه برش به دلیل سطح ناصاف و ناهمواری که سنگ دارد این مشکل به خوبی برطرف شده و به همین دلیل است که می گوییم بهترین سنگ رمپ، کوبیک ها هستند.

پس از سنگ کیوبیک کف، معمولا سنگ رمپ را با سنگ بادبر اجرا می کنند. ابعاد سنگ بادبر 15*30 سانتی متر بوده و با توجه به سطح ناهموار و زبری که دارد می تواند از سر خوردن جلوگیری کند. ضخامت سنگ بادبر معمولا 1.5، 1.8، 2، 3 و 4 سانتی متر می باشد و اگر برای بخش رمپ قرار است مورد استفاده قرار گیرند پیشنهاد ما اجرای ضخامت های 3 و 4 سانتی متری خواهد بود. اگر هم بخواهیم از نظر جنس سنگ و مقاومت انتخابی داشته باشیم مسلما سنگ بادبر کریستال بهترین و ماندگارترین سنگ خواهد بود. پس از آن می توانیم در برخی موارد اجرایی با توجه به نظر طراح و مجری کار سنگ های گیوتین قیچی با ابعاد 5*30 را یکی از پر درخواست ترین نوع سنگ ها برای رمپ تلقی کنیم. انواع دیگری از سنگ های فرشی کوچک نیز می توانند به عنوان سنگ کف برای رمپ ساختمان ها به صورت پازلی اجرا شده و نتیجه مثبتی را ارائه دهند. به طور مثال در مواردی شاهد اجرای سنگ گرانیت با عرض تقریبی 10 سانتی متر و طول آزاد خواهیم بود که به صورت پلکانی روی کف اجرا شده اند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + بیست =