راهنمای خرید

سنگ کف خوب برای ساختمان چه نوع سنگی است؟

سنگ کف خوب برای ساختمان چه نوع سنگی است؟

 

در کشورمان معادن متعددی از سنگ طبیعی وجود داشته که هر یک از آن ها دارای ویژگی ها و مشخصه های جداگانه ای هستند که می توانند برای هر نوع کاربری بهترین و بدترین انتخاب تلقی گردند. از انواع نمونه سنگ های ساختمانی می توانیم به تراورتن ها، مرمریت ها، گرانیت ها، مرمر ها، چینی ها و ترامیت ها اشاره کنیم که برخی از آن ها برای اجرا در کف مناسب خواهند بود. ما در ایران سنگ در تلاشیم تا انواع متفاوت و متنوعی از این مدل سنگ ها را معرفی نماییم تا برای انتخابی شایسته و مطمئن بتوانیم در کنار شما عزیزان باشیم. در ادامه مطلب به بررسی جزئی تر و دقیق تر هر یک از سنگ های نام برده می پردازیم و بیان خواهیم کرد که کدام یک می توانند برای اجرا در کف مناسب و با دوام باشند.

 

سنگ گرانیت برای کف

بهترین، مقاوم ترین و با دوام ترین سنگ ساختمانی بوده که می تواند تقریباً در هر نوع کاربری کف پیاده رو و ماشین رو با هر ضخامتی مورد استفاده قرار گیرد. رنگ ثابت، تراکم فوق العاده بالا، جذب آب پایین، مقاومت فشاری و مقاومت سایشی بالا از دیگر مشخصه های این جنس سنگ بوده و به همین جهت می توانیم گرانیت را بهترین سنگ برای کف ساختمان بنامیم. سنگ های کف معمولاً در ابعاد مربعی شکل 40*40 به بالا تولید و عرضه می شوند که می توان آن ها را تا اندازه اسلب ها نیز گسترش داد. ضخامت برش سنگ های گرانیت برای کف از حدود 1.5 تا 3 سانتی متر می باشد و ضخامت های 1.7 تا 2 سانتی متر آن می تواند به راحتی و با خیالی آسوده در کف اجرا گردد. گرانیت در برابر ضربه پا و وزن ماشین و همچنین بارندگی مقاوم بوده و می تواند کیفیتی همیشگی را برای ما به همراه داشته باشد. سنگ های گرانیت می توانند در انواع فلیم شده، شیاری همچنین صیقلی عرضه شوند. بهترین و معروف ترین سنگ های گرانیت ایران معادن زاهدان، نهبندان، نطنز، تویسرکان، تکاب، خرمدره، بروجرد و … هستند.

 

سنگ چینی برای کف

بعد از گرانیت، سنگ چینی یا کریستال را می توان بهترین و مقاوم ترین سنگ برای کف معرفی نمود. سنگ های کریستال دارای دانه های کریستال درشتی هستند که به وضوح قابل مشاهده اند و دارای تراکم فوق العاده بالایی بوده که جذب آب را در آن ها به کمترین میزان ممکن می رساند. انواع چینی ها می تواند در ابعاد متفاوت و ضخامت های گوناگون در کف اجرا شوند که ابعاد 40*40 و ضخامت 1.7 تا 2 سانتی متر در آن ها عرف تولید و اجرا می باشد. سنگ های چینی می توانند در انواع صیقلی، تیشه ای و بوش همر عرضه شوند. نکته مهم و حائز اهمیت این است که سنگ کریستال لایبید می تواند هم تراز با گرانیت مقاوم ترین و مناسب ترین سنگ کف معرفی شود. سنگ لایبید که خانواده سنگ های کریستال می باشد دارای زمینه طوسی و سفید است و با تراکم فوق العاده بالایی که دارد می تواند برای هر نوع کاربری کف مناسب اجرا باشد. بنابراین اگر می خواهید سنگ کف ساختمانتان همیشگی و ماندگار باشد باید کریستال را انتخاب کنید. سنگ های چینی سفید دیگر مانند الیگودرز نیز می توانند گزینه های خوبی تلقی شوند اما سنگ لایبید حرف اول را می زند. بهترین و معروف ترین سنگ های چینی ایران معادن الیگودرز، ازنا، قروه، نیریز، سیرجان، لایبید، عسگران و … هستند.

 

سنگ مرمریت برای کف

گزینه سوم پیشنهادی از طرف ایران سنگ انواع سنگ های مرمریت می باشد. این سنگ ها تراکم نسبتاً بالایی داشته که می تواند برای کاربری های کف استاندارد و مناسب باشد. مرمریت ها تنوع رنگ و معدن بسیار زیادی داشته و بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب و خرید با مشاوران ما در خصوص آن ها مشورت نمایید. برخی از مرمریت ها دارای دوام بالا و برخی دیگر تنها دارای ظاهری زیبا هستند که انتخاب یا عدم انتخاب آن ها بر اساس سلیقه و منطقه اجرایی و میزان بارندگی در آن شهر، مشخص خواهد شد. روتین تولید و عرضه سنگ های مرمریت برای کف نیز 40*40 با ضخامت 2 اسمی بوده که می توان آن ها را در ابعاد بزرگ تر و ضخامت های بیشتر نیز تولید نمود. مرمریت ها برای شهرهای بسیار سردسیر با میزان بارش زیاد مناسب اجرا نخواهند بود. بهترین و معروف ترین سنگ های مرمریت ایران معادن دهبید، لاشتر، صلصالی، پرطاووسی، خوی، آباده، مشکی نجف آباد، هرسین، دهبید اسپایدر، گلدن بلک، تریدی بلک، بلک رز و … هستند.

 

سنگ مرمر برای کف

در ایران سنگ، گران ترین سنگ کف را می توانیم سنگ مرمر معرفی کنیم. این سنگ با توجه به خاصیت منحصر به فرد عبور نوری که دارد معمولاً در فضاهای لاکچری و خاص اجرا می شود و می توانیم انواع نور پردازی ها را برای آن ها به اجرا درآورد. سنگ مرمر به عنوان سنگی بسیار مقاوم شناخته می شود که ضخامت های 2 تا 4 سانتی متر آن در ابعاد متفاوت برای انواع سفارشات داخلی و خصوصاً صادراتی موجود و قابل تولید خواهد بود.

 

بهترین سنگ کف ساختمان

 

سنگ تراورتن برای کف

انواع بسیار متفاوتی از سنگ های تراورتن را می توانیم در فضاهای کف نیز مورد استفاده و اجرا قرار دهیم. البته سنگ های تراورتن به دلیل خلل و فرج و میزان تراکمی که دارند، در برابر فشار و ضربات مکرر معمولی چندان مقاومتی نداشته و به همین جهت ما در ایران سنگ استفاده از آن ها را برای انواع فضاهای داخلی و خصوصاً خارجی مناسب نمی دانیم. از سنگ های تراورتن معمولاً در حالت و فرآوری چرمی برای اجرا در کف فضاهای مسقف و تزئینی استفاده می شود و کارایی و دوام همیشگی و مادام العمر نخواهند داشت. بهترین و معروف ترین معادن سنگ تراورتن ایران معادن عباس آباد، ابیانه، دره بخاری، حاجی آباد، کاشان، طرق، تکاب، دهشیر و … هستند.

 

سنگ ترامیت برای کف

ارزان ترین سنگ کف، لایم استون نامیده می شود. این سنگ ها همانند سنگ های پلاک و پله ای که دارند سفید رنگ بوده و به دلیل آهک نسبتاً بالایی که دارند قیمت مناسب و مقرون به صرفه حساب می شوند. ایران سنگ اجرای هیچ کدام از ضخامت های سنگ ترامیت برای هر نوع کاربری کف پیاده رو و ماشین رو را پیشنهاد نخواهد کرد. معروف ترین و بهترین سنگ های ترامیت ایران معادن مرودشت، بوکان، میاندوآب، اسلام آباد، سمیرم و … هستند.

 

بهترین سنگ کف ساختمان چیست؟

اینکه چه سنگی برای کف ساختمان مناسب است کاملا به محل اجرا بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال برای کف فرش های داخلی نیازی به اجرای سنگ کریستال و گرانیت نیست و سنگ های مرمریت و حتی تراورتن نیز می توانند پاسخگوی طرح و سلیقه ما باشند. اما به هنگامی که قرار است سنگ کف برای حیاط، پارکینگ، محوطه یا … اجرا شود باید اولویت را جنس و مقاومت در نظر بگیریم. چرا که اگر سنگ بسیار زیبا و شیک را برای کف انتخاب کنیم و جنس خوبی نداشته باشد، بعد از مدت زمانی دچار ایراد و مشکل شده و همان ظاهر زیبای خود را نیز از دست می دهد. بنابراین قبل از انتخاب سنگ کف باید کاربری آن و محل اجرای سنگ بررسی شود. اگر هم بخواهیم به طور کلی این سوال را جواب دهیم می توانیم بر اساس رنگ سنگ ها این چنین پاسخ دهیم: سنگ سفید برای کف می تواند به ترتیب کریستال سفید، چینی سفید، مرمریت سفید و تراورتن سفید باشد. سنگ کرم برای کف می تواند مرمریت کرم و تراورتن کرم باشد. و سنگ مشکی نیز می تواند به ترتیب گرانیت مشکی و مرمریت باشد.

در آخر این که ما مدعی هستیم می توانیم بهترین کیفیت را به همراه کمترین قیمت ممکن برای هر یک از سنگ های نام برده شده در بالا در اختیار هموطنان عزیز قرار دهیم تا بتوانیم برای خریدی مطمئن و مقرون به صرفه در کنار شما باشیم. شما می توانید در ایران سنگ در خواست های متنوعی از سنگ گرانیت، مرمریت و کریستال را برای کف ساختمان یا محل مدنظر خود ثبت نمایید و صنایع سنگ ایران می تواند در کمترین زمان ممکن متراژ درخواستی شما را تامین نماید. ما برآنیم تا بتوانیم قیمت های تولیدی اصفهان را به سراسر کشور ارسال نماییم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هشت =