راهنمای خرید

بهترین سنگ پله چیست؟

بهترین سنگ پله چیست؟

بهترین سنگ پله چیست؟

هیچ گاه نمی توان برای تمامی انواع کاربری ها یک نوع متریال را بهترین نامید و همیشه می توانیم بین چندین گزینه انتخابی، اولویت را قیمت و دوام محصول قرار داده و از بین آن ها بهترین و مطمئن ترین را انتخاب نماییم. در این بین ایران سنگ سعی دارد جزء به جزء مراحل ساخت و ساز را مورد بررسی قرار داده تا بتوانیم برای هر یک از آن ها بهترین محصول را به معرف شما عزیزان برسانیم. سنگ راه پله یکی از مهم ترین اجزای یک ساختمان به شمار رفته که در بیشتر موارد جزء جدایی ناپذیری از ساختمان تلقی می شود و بنابراین انتخاب محصولی مناسب می تواند در طولانی مدت نتیجه مثبت خود را به ما نشان دهد. در حالت کلی سنگ راه پله در دو نوع داخلی و بیرونی استفاده می شود که برای هر یک می توانیم مشخصه های متفاوتی را برای انتخاب آن ها معرفی کنیم.

 

بهترین سنگ های پله چیست؟

 

بهترین سنگ راه پله بیرونی چیست؟

سنگ راه پله ای که در بخش بیرونی ساخت اجرا می شود در معرض تابش نور خورشید و بارش باران قرار داشته و از همین رو بسته به شهر پروژه دارای محدودیت هایی برای انتخاب آن ها خواهیم بود. سنگ پله باید مقاومت فشاری و البته سایشی فوق العاده بالایی داشته باشد، که به مرور زمان و با پا گذاشتن مکرر روی آن ها دچار فرسایش نشود. در این بین سنگ پله ای که قرار است در بیرون اجرا شود باید از هر سنگ دیگری مقاوم تر باشد تا بتواند در برابر باران و یخ زدگی مقاوم باشد. ما در ایران سنگ، سنگ گرانیت و کریستال را به عنوان بهترین سنگ برای راه پله بیرونی هر ساختمانی پیشنهاد می کنیم. سنگ گرانیت و کریستال بواسطه جنس بسیار محکم و مقاومی که دارد می تواند در برابر سرما و حتی یخبندان مقاوم باشد و در طولانی مدت دچار تغییر رنگ نشود. بنابراین بهترین انتخاب ها را به ترتیب اولویت اجرا سنگ های زیر می دانیم:

 

– سنگ پله گرانیت

بهترین، مقاوم ترین و متراکم ترین سنگ ساختمانی به شمار می رود و می توان انواع گرانیت های گل پنبه ای و مشکی را در انواع شهر های کشور با آب و هوای متفاوت اجرا کرد. سنگ گرانیت نهبندان و نطنز از معروف ترین و بهترین سنگ های گرانیت موجود در بازار هستند. گرانیت ها دارای چهار رنگ اصلی هستند. سفید، مشکی، قرمز و سبز؛ بنابراین اگر برای سنگ پله بدنبال سنگ رنگی هستیم می توانیم باز هم از معادن گرانیت بهره مند شویم. اگر می خواهید سنگ سفید گرانیت را اجرا کنید بهترین معادن آن به ترتیب زاهدان، نهبندان، نطنز، تکاب و … می باشد. اما اگر تصمیم دارید سنگ مشکی گرانیت را برای پله اجرا کنید بهترین انتخاب می تواند تویسرکان و سپس نطنز باشد. اما نکته ای که اجرای گرانیت را محدود می کند آهن موجود در دل سنگ است. ما سنگ گرانیت را برای مناطق شمالی یا جنوبی کشور زیاد مناسب نمی دانیم. به بیان دیگر سنگ گرانیت اگر در مجاورت با آب قرار گیرد به مرور زمان دچار زنگ زدگی می شود و این موضوع ظاهر سنگ و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. البته لازم به ذکر است که این اتفاق در طولانی مدت رخ می دهد و به همین دلیل عیب این جنس سنگ شناخته نمی شود.

 

– سنگ پله چینی

بعد از گرانیت، سنگ چینی یا همان کریستال را می توان بهترین سنگ پله بیرونی معرفی نمود. سنگ کریستال تراکم بالایی داشته و می تواند در برابر سرما و یخ زدگی مقاومت لازم و کافی را داشته باشد. سنگ پله الیگودرز، ازنا، قروه و کشکک نیز از معروف ترین سنگ های چینی سفید در ایران هستند که می توانیم آن ها را به عنوان سنگ پله در فضای بیرونی و مورد استفاده قرار دهیم. پس اگر تصمیم به خرید سنگ پله سفید داریم بهترین انتخاب سنگ های چینی خواهد بود. اما اگر اولویتمان ماندگاری و مقاومت سنگ باشد هیچ سنگی به محکمی کریستال نخواهد رسید. سنگ کریستال لایبید محکم ترین و ماندگارترین سنگ شناخته می شود. اگر به اماکن تاریخی و باستانی ورود داشته باشیم می توانیم اجرای سنگ کریستال را به وضوح ببینیم. این سنگ با تراکم فوق العاده بالایی که دارد در برابر سرما، بارندگی، سایش، ضربه، تردد و … مقاومت است و به همین جهت بهترین سنگ پله شناخته می شود. رنگ سنگ کریستال لایبید طوسی و سفید است؛ یعنی این سنگ به دو دسته طوسی و سفیدطبقه بندی می شود که می توانیم با توجه به سلیقه و بودجه ای که در نظر داریم یکی را انتخاب کنیم.

 

– سنگ پله مرمریت

پیشنهاد آخر برای راه پله بیرونی از سمت ایران سنگ، مرمریت ها می باشد. البته در بین انواع سنگ های مرمریت چند نمونه از آن ها را می توان در محوطه های بیرونی اجرا داشت و از بین آن ها در مرمریت مشکی می توان به سنگ لاشتر و در مرمریت روشن کرم می توان به سنگ های همچون آباده و دهبید اشاره کرد. پس اولویت سوم ما از نظر جنس و ماندگاری مرمریت است. مناسب ترین سنگ پله مشکی برای محوطه بیرون به ترتیب لاشتر، دهبید مشکی، تریدی بلک و گاها مشکی نجف اباد است. در بین نمونه های روشن نیز بهترین ها به ترتیب هرسین، دهبید، خوی، رویال، آباده، پرطاووسی و … می باشند. بنابراین اگر از بین سنگ های گرانیت و چینی نتوانستیم نمونه ای را انتخاب کنیم باید به سراغ مرمریت ها برویم.

 

بهترین سنگ راه پله چیست؟

 

بهترین سنگ برای راه پله داخلی کدام است؟

در اصل برای راه پله داخلی و خارجی برای خود سنگ پله تفاوتی ایجاد نمی شود. یعنی در هر دو صورت عرض پله 35 و ضخامت آن 3 سانتی متر خواهد بود. البته این نمره و این ابعاد، استانداردیست که در سنگبری های کشور وجود دارد. بنابراین می توانیم در عرض های بیشتر یا کمتر و همچنین ضخامت های 4 تا 5 سانتی متر نیز سنگ پله را سفارش دهیم. البته لازمه این امر متراژ بالا و تولید منطقی از سمت کارخانه دار خواهد بود. اما برای راه پله های داخلی و فضاهای مسقف، محدودیت های قبلی را نداشته و تقریباً می توانیم از تمامی جنس های سنگی بهره مند گردیم. انواع سنگ های گرانیت، چینی، مرمریت و حتی تراورتن و ترامیت می توانند به عنوان سنگ پله در داخل ساختمان اجرا گردند و انتخاب آن ها تنها بر اساس سلیقه رنگی، بودجه در نظر گرفته شده و البته میزان تردد بر روی آن ها خواهد بود. بنابراین ما در ایران سنگ انتخاب سنگ پله برای داخل ساختمان را بسیار آزادانه تلقی می کنیم و سعی بر آن داریم که در هر نوع جنس سنگ، بهترین و با دوام ترین آن را به شما عزیزان پیشنهاد نماییم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =