اطلاعات تخصصی

بهترین سنگ چینی ایران

بهترین سنگ چینی ایران

سنگ کریستال که در اصطلاح عامیانه به آن سنگ چینی نیز گفته می شود در دسته بندی سنگ های آهکی قرار دارد که در مدت زمان طولانی تحت فشار و دما بوده و بلور های آهکی سنگ متبلور شده و قابل دیدن خواهند بود. بنابراین می توان سنگ چینی را نیز در دسته بندی سنگ های مرمریت نیز قرار دارد و از همین رو در بازار بین الملل دسته جداگانه ای برای آن تعریف نشده و آن را به نام همان مرمریت می شناسند. ما اما در ایران سنگ دسته بندی کاملا جداگانه ای برای سنگ های چینی خواهیم داشت که در ادامه مطلب به معروف ترین و بهترین آن ها خواهیم پرداخت.
در کشورمان معادن مختلفی از سنگ کریستال وجود دارد که هر یک دارای لوکیشن و سنگ های متفاوتی بوده و می توان تمامی آن ها را در دسته بندی سنگ های چینی ایران نام برد. وجه اشتراک بین تمامی سنگ های این معادن زمینه رنگی سفید و روشن استخوانی شکل آن ها می باشد. در تمامی سنگ های چینی بلور های دورن سنگ مشخص هستند و همین مشخصه آن ها را منحصر به فرد و جذاب کرده است.
در ایران سنگ سعی بر آن داریم تا معروف ترین و بهترین سنگ های چینی ایران را به معرف شما عزیزان رسانده تا بتوانیم برای انتخابی شایسته در کنار شما عزیزان باشیم. در این وبلاگ مختصرا به معرفی معروف ترین و شناخته شده ترین نوع کریستال ها می پردازیم و توضیحات کاملی را برای هر یک ارائه خواهیم داشت.

 

– سنگ چینی ازنا

معدن این سنگ در حومه شهر ازنا و استان لرستان قرار داشته و به عنوان معروف ترین و پرفروش ترین سنگ چینی سفید ایران شناخته می شود. سنگ کریستال ازنا زمینه و تم رنگی سفید و روشنی داشته که خطوط طوسی و هر از گاهی رنگی در آن می تواند سورت بندی اصلی این سنگ ازنا را مشخص سازد. در بهترین سورت سنگ زمینه کاملا سفید با خطوط کم و در ضعیف ترین سورت های آن زمینه رنگی طوسی و سفید همراه با خطوط کم و بیش طوسی و رنگی را شاهد خواهیم بود. سنگ چینی ازنا در کارخانجات سنگبری به صورت پلاک عرض 40 سانتی متر، اسلب در ابعاد بزرگ و همچنین سنگ های کف فرش تولید و عرضه خواهند شد. بیشترین نوع فرآوری سنگ ازنا اسلب ازنا به شمار می رود که در ابعاد حکمی یا آزاد بریده خواهند شد. این سنگ تراکم فوق العاده بالایی داشته و بدون هیچ گونه خلل و فرج است و بنابراین برای نمای بیرونی ساختمان چندان پیشنهاد نخواهد شد.

 

بهترین سنگ چینی ایران

 

– سنگ چینی الیگودرز

معدن این سنگ در نزدیکی معدن سنگ ازنا و در استان لرستان واقع شده است. سنگ استحصال شده از آن همانند ازنا سفید بوده با این تفاوت که تم رنگی آن رو به طوسی رفته و خطوط و هاله های مشکی و طوسی در آن بیشتر خودنمایی می کنند. از نظر قیمتی این سنگ نسبت به ازنا در یک سورت ارزان تر بوده و البته در متراژ انبوه تر و بیشتر تولید می شود. سنگ الیگودرز تقریبا در تمامی انواع سنگ ها مانند پلاک، پله، فرشی و اسلب برش داده شده و می تواند در بازار ارائه شود. در تمامی موارد قید شده بالا سورت های متفاوتی از آن وجود دارد که هر یک می توانند قیمت های جداگانه و مشخصات مخصوص به خود از جمله رنگ روشن یا طوسی را داشته باشند. ما این سنگ را به عنوان پرفروش ترین سنگ چینی ایران می شناسیم. سنگ الیگودرز از دیرباز در خانه های پدرانمان کار شده است و ضخامت های بالای این سنگ را در لبه ایوان یا پله های خانه های قدیمی زیاد دیده ایم. سنگ الیگودرز چینی می تواند یکی از انتخاب های خوب سنگ سفید برای نما تلقی شود. این سنگ به شرط اسکوپ شدن و ضخامت استاندارد می تواند در نمای بیرونی به عنوان سنگ نما نیز استفاده گردد. برای کسانی که به دنبال سنگ سفید نما با قیمت مناسب هستند، چینی الیگودرز بهترین انتخاب خواهد بود. البته قیمت مناسب منظور نسبت به تراورتن های سفید است.

 

– سنگ چینی قروه

معدن سنگ کریستال قروه در استان کردستان قرار داشته که سینه کارهای بسیار زیادی را نیز در بر دارد. هر یک از بخش های خروجی معدن سنگ متفاوتی را ارائه می دهد که از نظر رنگ و طرح با دیگری متفاوت است. سنگ چینی سایمان یکی از معروف ترین سنگ های سفید ایران است که از این معدن استخراج می گردد. سنگ چینی قروه را می توان سفید ترین سنگ در بین چینی ها دانست و معمولاً زمینه رنگی آن با چینی ازنا برابری می کند. در استان اصفهان این سنگ به نسبت کمتر از دیگر چینی ها فرآوری می شود و به همین جهت معمولا در نوع اسلب می توان انواع مختلفی از آن را مشاهده نمود.

 

– سنگ چینی لایبید

سنگ کریستال لایبید معدنی بسیار گسترده و طولانیست که در منطقه میمه استان اصفهان و در حومه روستای زرکان قرار دارد. این سنگ به عنوان محکم ترین و مقاوم ترین سنگ در بین تمامی نمونه های کریستال قرار داشته و معمولا با تم رنگی آبی و طوسی دیده می شود. از این جهت به این سنگ، چینی آبی لایبید یا کریستال طوسی لایبید نیز گفته می شود. سنگ چینی لایبید در استان اصفهان به صورت انبوه فرآوری شده و تقریباً در تمامی انواع فرآوری مانند: پلاک، فرشی، اسلب و پله دیده می شود. فرآوری تیشه ای و بوش همر در انواع سورت های آن قابل تولید بوده و می توانند به عنوان پرفروش ترین سنگ های کف تلقی گردند. بنابراین سنگ بوش همر لایبید یا تیشه ای لایبید در ایران سنگ به عنوان بهترین و مقاوم ترین سنگ چینی شناخته می شود. تم رنگی چینی لایبید طوسی آبی بوده و معمولا خطوط و هاله های سفید و مشکی درون آن دیده خواهد شد.

 

بهترین سنگ چینی درایران

 

سنگ چینی نیریز

معدن سنگ نیریز در استان فارس و در فاصله تقریبی 45 کیلومتری جاده نیریز به آباده قرار داشته و یکی از معروف ترین سنگ های چینی در ایران به شمار می آید. سنگ کریستال نیریز دارای زمینه رنگی سفید همراه با خطوط مشکی بوده که در گذشته در بیشتر خانه سازی ها از آن برای انواع کاربری های کف و بدنه استفاده می شده است. این سنگ صیقل پذیری بالایی داشته و تقریبا در میان سنگ های دیگر چینی از نظر قیمت و کیفیت قرار دارد. تولید و فرآوری سنگ چینی نیریز معمولا در کارخانجات سنگبری استان فارس می باشد و بعد از آن اصفهان را می توان مهم ترین تولید کننده و فرآوری کننده این سنگ تلقی کرد. سنگ کریستال نیریز نیز همانند دیگر سنگ های چینی می تواند در انواع فرآوری های پله، پلاک، اسلب و البته سنگ کف فرشی دیده شود.

 

سنگ چینی سیرجان

سنگ چینی معدن سیرجان که به سنگ قدمگاه نیز معروف است دارای زمینه سفید و خطوط خاکستری و طلایی می باشد. براقیت و شفافیت این سنگ خاص بوده و جنس و استحکام فوق العاده ای نیز دارد. در کل اگر بخواهیم سنگ های چینی را باهم مقایسه کنیم در ابتدا باید به سراغ زمینه رنگی سنگ برویم. درست است که در تمام سورت های ممتاز انواع معادن چینی سنگ سفیدی را می بینیم اما سفیدی هر کدام با دیگری متفاوت است. به طور مثال سنگ نیریز در زمینه سفید خود دارای نقطه های بسیار ریز خاکستری است و سنگ کشکک به عنوان سنگ سفید یخچالی شناخته می شود. پس هر کدام از معادن سنگ چینی ظاهر و کیفیت منحصر بفرد خود را دارند و از همین رو دستمان برای انتخاب هر یک کاملا باز است.

 

صحبت آخر این که در ایران سنگ بر آنیم تا هر جنس سنگ و رنگی را به خانه های شما نزدیک تر سازیم. ما در تلاشیم تا در حد امکان انواع بسیار گسترده سنگ های ساختمانی را موجود و معرفی نماییم تا به شما ثابت کنیم که امکان خرید هر جنس سنگ در هر رنگ دلخواه شما از اصفهان به طور مستقیم تا درب منزل شما امکان پذیر خواهد بود. سنگ های چینی الیگودرز، ازنا، قروه، نیریز، سیرجان، لایبید، کشکک، عسگران و … از معروف ترین های ایران به شمار می روند که در انواع ابعاد اسلب، سنگ پله، پلاک و کف فرش تولید و فرآوری می شوند. این مدل سنگ ها در ایران سنگ در انواع فرآوری های صیقلی، بوش همر، بوش همر چرمی، شیاری، اسکراچ، کات بروکن، گیوتین، آنتیک، بادبر و … موجود هستند و بنابراین بسته به سلیقه و طرحی که در نظر دارید می توانید هر کدام را انتخاب نمایید.

 

بهترین سنگ چینی ایران چیست؟

بهترین سنگ چینی های ایران به ترتیب:
- سنگ ازنا
- سنگ الیگودرز
- سنگ قروه
- سنگ کشکک
- سنگ لایبید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 13 =