اطلاعات تخصصی

انواع سنگ در دکوراسیون داخلی

انواع سنگ در دکوراسیون داخلی

انواع سنگ دکوراسیون داخلی

میدانیم که دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار یکی از مهم ترین محل های زندگی ما به شمار رفته و بیشترین مدت زمان عمرمان را در آن سپری می کنیم؛ از همین رو انتخاب درست و اصولی هر نوع متریالی برای دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیم با روحیه، موفقیت و آرامش روان ما خواهد داشت. ما در ایران سنگ برآنیم تا با معرفی انواع سنگ های تزئینی و ساختمانی برای آگاهی بخشیدن به شما عزیزان در کنارتان باشیم. در این بین انتخاب سنگ برای دکوراسیون داخلی یکی از خاص ترین و محدودترین نوع انتخاب ها به شمار رفته و تلاش کارشناسان فروش این سایت همواره انتخابی اصولی و منطقی برای آن خواهد بود. انتخاب سنگ برای اجرا در دکوراسیون داخلی یکی از جذابترین و محبوب ترین انتخاب هاست؛ شاید دلیل اصلی این صحبت علاقه شخص نویسنده این وبلاگ به سنگ طبیعی باشد اما عقیده ما بر این است که سنگ طبیعی می تواند به سادگی طبیعت را به منزل یا محیط کار ما انتقال داده و مملو از انرژی باشد.
انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی در ایران سنگ:

 

– سنگ آنتیک

معروف ترین و محبوب ترین نوع سنگ در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. سنگ های آنتیک می توانند در انواع و ابعاد گوناگون تولید شده و در انواع رنگ بندی ها و انواع جنس سنگ ها عرضه خواهند شد. معروف ترین سنگ آنتیک، سنگ های روی تور می باشند. در این حالت تکه های سنگ در ابعاد 1.5*5 یا 2.5*2.5 در کنار یکدیگر چیده شده و روی تور چسبیده خواهند شد. ابعاد کلی تور 30*30 سانتی متر بوده و می توان آن ها را با چسب های خمیری یا ملات سیمان روی بدنه داخلی به راحتی چسباند. یکی از ویژگی هی منحصر به فرد سنگ آنتیک جلوه و ظاهر کاملاً طبیعی آن به شمار می رود. سنگ آنتیک می تواند در دو نوع آنتیک گیوتین یا آنتیک پروفیل تولید گردد که در هر دو نوع شکل طبیعی سنگ به طور کامل حفظ شده و هیچ فرآیند تولید دستی و غیر طبیعی روی آن اعمال نشده است. به بیان ساده تر با استفاده از سنگ آنتیک می توانیم طبیعت را به طور مستقیم به خانه خود راه دهیم. در آنتیک پروفیل تکه های سنگ به صورت نیم گرد یا تمام گرد درآمده و سطح آن ها براق و صیقلی خواهد بود. معمولاً سنگ مرمر و سفید را به صورت پروفیلی تولید می کنند. در سنگ آنتیک گیوتین نیز تکه های کوچک سنگ به طور کامل گیوتین شده و سطح سنگ شکسته و ناهموار دیده خواهد شد.

سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی

 

– سنگ گیوتین قیچی

دومین گونه از انواع سنگ های آنتیک، سنگ های گیوتین(قیچی) می باشند. در این حالت سنگ ها دارای ابعاد 30*5 سانتی متر بوده و سطح آن ها به طور کامل گیوتین شده اند. سنگ های گیوتین می توانند در انواع رنگ ها و جنس سنگ ها تولید شده و محدودیتی از این قبیل نخواهند داشت. سنگ گیوتین در دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری دارد؛ دلیل این موضوع می تواند نصب بسیار راحت و سریع آن ها تلقی گردد. همه ما می توانیم به راحتی با استفاده از چسب های خمیری، تکه های سنگ را روی دیوار منزل یا محیط کار خود بچسبانیم. عدم نیاز به بندکشی می تواند دلیل راحتی در نصب آن ها نیز تلقی گردد. سنگ گیوتین قیچی از انواع جنس سنگ یعنی مرمریت، تراورتن و چینی تولید می شود که هر یک از آن ها می توانند بسته به رنگ بندی و سورت بندی که دارند، دارای ویژگی های مخصوص به خود و همچنین قیمت های متفاوت با یکدیگر باشند.

 

– سنگ بادبر

استفاده از سنگ های بادبر در دکوراسیون داخلی به مراتب نسبت به دو مورد بالا کمتر دیده می شود. معمولاً سلیقه های خاص به دنبال استفاده از سنگ های بادبر در ابعاد 15*30 خواهند بود. از این سنگ ها معمولا در محوطه های بیرونی و حیاطی یا پشت ابنماها به طور گسترده استفاده می شود. در سنگ های بادبر ظاهر سنگ به طور کامل یا نیمه تیشه زده شده و در اصطلاح بادبر شده است. بنابراین سنگی را شاهد هستیم که در ابعاد بزرگ تر از گیوتین ها نامنظم تیشه خورده و لب پر شده است.

 

– سنگ بوش همر، بوش همرچرمی

در چند سال گذشته فرآوری بوش همر طرافداران بسیاری به سمت خود جذب کرده است. سنگ هایی همچون لاشتر، گندمک یا کریستال از معروف ترین نمونه های بوش همر هستند که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر برای پشت آبنما یا بخش بخار خواب سنگ مناسب می خواهید کریستال بوش همر بهترین انتخاب است. اگر برای دکوراسیون داخلی یا حتی فضای بیرونی حیاط یا پشت بام به دنبال سنگ کرم هستید، بوش همر گندمک بهترین گزینه و اگر سنگ طوسی درخواست دارید لاشتر بوش همر عالی می باشد. سنگ های بوش همر چرمی امروزه به عنوان یکی از جذاب ترین سنگ ها برای دکوراسیون داخلی شناخته می شوند.

 

– سنگ کات بروکن

تقریبا هر مدل سنگی را می توان کات بروکن کرد. سنگ کات بروکن به سنگی گفته می شود که دارای ضخامت معمولی 1.7 تا 2 سانتی متر بوده، روی سنگ توسط تیغ شیار هایی ایجاد شده و سپس فاصله بین شیار ها توسط ضربات چکش شکسته می شوند. بنابراین سطح سنگ تماما ناصاف و نامنظم است و به همین جهت برای دکوراسیون داخلی مورد استقبال قرار گرفته است. سنگ کات بروکن می تواند از جنس تراورتن، مرمریت، کریستال و چینی باشد. این سنگ به واسطه ظاهر خاصی که دارد در دکوراتیو طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای افرادی که به دنبال طرح های خاص هستند، مناسب است.

 

– سنگ اسکراچ

سنگ اسکراچ به سنگی گفته می شود که دارای خطوط و شیارهای بسیار ریز و نزدیک به هم است. در سنگ با فرآوری اسکراچ سطح سنگ تماما ناصاف بوده و به صورت خطوط نازک موازی شیاری شده است. سنگ اسکراچ شده نیز همانند کات بروکن بوده و هیچ دو سنگ آن شبیه به یکدیگر نیست. بنابراین فضا را از حالت یکنواختی در آورده و برای سلیقه های نامنظم و خاص پسند مناسب است.

 

انواع موارد استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی

– اجرای سنگ آنتیک در دیوار راهروها یا قاب های ترئینی
– سنگ آنتیک پشت ال سی دی
– سنگ آنتیک بر روی ستون های گرد و تخت
– سنگ بادبر در آبنماهای داخلی و همچنین دیوار های بزرگ
– استفاده از سنگ آنتیک یا گیوتین به عنوان متریالی جایگزین کاغذ دیواری یا رنگ پلاستیکی

در ایران سنگ سعی بر آن داریم تا انواع متفاوت و متنوعی از سنگ های آنتیک را معرفی نماییم. مسلما هر چقدر بتوانیم تنوع بالاتری را ارائه دهیم می توانیم جواب گوی سلیقه های بیشتری باشیم. خوشبختانه از هر جنس سنگ می توانیم سنگ آنتیک را تولید نماییم. انواع رنگ بندی ها را نیز می توانیم در آن ها شاهد باشیم؛ که در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت.

 

سنگ گیوتین در دکوراسیون داخلی

 

انواع سنگ آنتیک از نظر رنگ

سنگ آنتیک سفید
در دسته بندی سنگ های آنتیک، گیوتین و بادبر می توان سنگ های سفید مرمریت، چینی یا تراورتن را شاهد بود. معمولاً مرمریت ها در این بین محبوبیت بیشتری داشته چرا که یکدست تر و ارزان قیمت تر هستند.

– سنگ آنتیک کرم و قهوه ای
از این نوع سنگ معمولاً برای تولید و فرآوری سنگ های آنتیک و گیوتین قیچی استفاده می شود. این رنگبندی و این سبک برای کسانی که به دنبال سنگ های شلوغ هستند مناسب می باشد.

– سنگ آنتیک مشکی
بادبر، آنتیک و گیوتین هر سه می توانند در رنگ مشکی به زیباترین شکل ممکن تولید و عرضه شوند. رنگ سنگ مشکی محدودیت اجرایی داشته اما زمانی که به سبک و طرح اجرایی شما کمک کند، می تواند زیباترین سنگ معرفی شود.

– سنگ های رنگی
معمولاً در زمینه بادبر ها و آنتیک ها می توانیم رنگ بندی هایی مانند زرد و قرمز و … را شاهد باشیم. این رنگ بندی متنوع مدیون جنس های مختلف سنگ ها بوده و از آن جایی که قرار است در دکوراسیون داخلی اجرا شوند هیچ گونه محدودیت اجرایی نخواهند داشت و همگی مقاومت و دوام کافی را به همراه دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =