راهنمای خرید

پر فروش ترین سنگ های نما

پر فروش ترین سنگ های نما

پرفروش ترین سنگ نما در کشورمان کدام سنگ ها هستند؟

 

این سوالیست که قصد داریم در این وبلاگ ایران سنگ به آن پاسخ داده و مزیت ها و معایب هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. میدانیم که در کشورمان معادن سنگ تراورتن بسیار زیادی وجود دارد که هر یک دارای سینه کار های متفاوتی نیز می باشند. یعنی تقریبا در هر معدن سنگ می توانیم بین 5 تا 10 سینه کار استخراجی متفاوت را شاهد باشیم که کیفیت، تناژ رنگی و تخلخل هر یک با دیگری متفاوت است. بنابراین اولین و مهم ترین موضوع پس از خود معدن سنگ، سینه کار سنگ اسخراج شده و کیفیت برش و فرآوری در آن خواهد بود.
سنگ نما به سه دسته رنگی تقسیم می شود. سنگ های سفید، کرم و شکلاتی. از طرفی نوع برش سنگ به سه دسته بی موج، موج دار و موج پیچ تقسیم شده که هر یک دارای ویژگی های ظاهری متفاوتی با دیگری هستند. با علم به این موضوع در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد که: پرفروش ترین سنگ های نمای ساختمان کدام اند؟

سنگ سفید نما

سنگ عباس آباد و سنگ دره بخاری از پرفروش ترین سنگ های نمای سفید رنگ در حال حاضر هستند که می توانیم از آن ها در تمامی شرایط آب و هوایی استفاده کنیم. این دو معدن سنگ در بخش محلات استان مرکزی قرار داشته و از نظر مکانی می توانیم آن ها را در کنار دیگر معادن سنگ اطراف استان اصفهان تلقی کنیم. زمینه رنگی سنگ عباس آباد و دره بخاری سفید بوده و در سورت بندی های بسیار زیادی دیده می شوند. سفید ممتاز، سفید رگه دار، سفید هاله دار و کرم روشن می تواند از انواع سورت بندی های این سنگ تلقی گردد و می توانیم این دو را یکی از بهترین و زیباترین سنگ های نما بدانیم. ازنظر قیمت سنگ عباس آباد و دره بخاری گران بوده ودر بازار امروز مشتریان مخصوص به خود را خواهند داشت. در حالت کلی عباس آباد و دره بخاری هر دو از تمامی سنگ های موجود در بازار ایران گران تر هستند. جنس سنگ تضمین شده، تخلخل استاندارد، مقاوم در برابر بارندگی و شرایط جوی و از همه مهم تر رنگ روشن و سفید سنگ است که آن ها را از تمامی سنگ ها متمایز کرده است.

 

پر فروش ترین سنگ های نمای ساختمان

 

سنگ کرم نما

سنگ اصفهان، حاجی آباد، آبگرم، تکاب و محلات از پرفروش ترین سنگ های کرم رنگ برای نمای ساختمان خواهند بود. به غیر از سگ تکاب از از معدن همین شهر استخراج می شود دیگر معادن سنگ نام برده شده در نزدیکی استان اصفهان و بخش محلات بوده و به همین دلیل به صورت انبوده و اصولی در کارخانجات اصفهان برش داده می شوند. از ویژگی های بارز این سنگ ها می توان به تخلخل مناسب که جذب آب متوسط را دارند اشاره داشت. مقاومت بالا در برابر آفتاب و بارندگی نیز از دیگر ویژگی های این معادن سنگ خواهد بود و به همین دلیل ماندگاری بالاست که می توانیم آن ها را بهترین سنگ های کرم رنگ برای نما تلقی کنیم. البته لازم به ذکر است که تمامی سنگ های معرفی شده دارای سورت بندی بسیار متفاوتی هستند که هر یک با دیگری تفاوت خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای خرید بهترین سنگ نسبت به بودجه در نظر گرفته شده به فروشنده معتبر اعتماد کرده و خرید نهایی را انجام دهید.
نکته دیگر این که از بین سنگ های معرفی شده سنگ معدن اصفهان و معدن حاجی آباد را بهترین معرفی می کنیم. از نظر قیمتی نیز حاجی آباد گرانترین سنگ و دیگر سنگ ها نسبتاً از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

 

سنگ شکلاتی نما

سنگ کاشان، دهشیر و اصفهان را می توانیم بهترین سنگ های تراورتن شکلاتی رنگ بدانیم. این معادن سنگ نسبت به قیمتی که دارند فوق ابعاده بوده و از نظر جنس و کیفیت نیز تضمین شده خواهند بود. سنگ کاشان و دهشیر معمولا از قد و پای بسیار بلندی برخوردار هستند و از طرفی سنگ اصفهان را می توان ترکیبی از شکلاتی و کرم دانست. سنگ های بالا را به عنوان سنگ نسکافه ای نیز معرفی می کنند که می توانیم نمونه های موج دار و بی موج آن را در بازار سن ایران و خصوصا اصفهان شاهد باشیم. سنگ های شکلاتی نسبت به سنگ های سفید و سنگ های کرم ارزان تر بوده و برای افرادی که توان پرداخت هزینه های سنگین برای سنگ را ندارند می تواند بهترین گزینه معرفی شود.

 

چرا سنگ های بالا جز پرفروش ترین ها هستند؟

 

پرفروش ترین سنگ نما

برای یک سنگ نما چه چیز بیش از همه اهمیت دارد؟

 

1- قیمت سنگ

2- ماندگاری روی نما

مسلما هیچ کسی نمی خواهد سنگی که روی نمای ساختمانش کار می کند شوره بزند. یا در اثر بارندگی های پی در پی و تابش نور خورشید رنگ پریدگی ایجاد شده و سنگ پوسته پوسته شود. بنابراین اولین و مهم ترین موضوع برای انتخاب بین سنگ ها مسلما جنس خوب و ماندگاری آن ها خواهد بود. تمامی سنگ های معرفی شده در بالا اگر اصل خود سنگ باشند، از طرف تیم ایران سنگ 100 درصد تضمین شده خواهند بود. هیچ گاه نمی توان به سنگ عباس آباد یا سنگ اصفهان ایرادی وارد نمود چون حقیقتا کیفیت تضمین شده و مطمئنی را از خود نشان داده اند.
نکته ای که حائز اهمیت می دانیم این است که برای انتخاب بهترین سنگ باید اول از همه میزان هزینه و قیمت سنگ را در نظر بگیریم. ایران سنگ پیشنهاد می کند به جای خرید ضعیف ترین سنگ سفید، بهترین سنگ کرم را خریداری کنید. با توجه به وضعیت فعلی کشور و توان خرید عامه مردم، هر روزه شاهد درخواست های بیشتری برای خرید سنگ ارران هستیم؛ و از آن جایی که می دانیم هیچ ارزانی بی دلیل نیست پس پیشنهاد می کنیم که جنس نسبت به رنگ اولویت داشته و رنگ روشن سنگ را فدای کیفیت و ماندگاری آن نکنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =