راهنمای خرید

نمای ساختمان یک طبقه

نمای ساختمان یک طبقه

نمای ساختمان یک طبقه

در این وبلاگ می خواهیم به بررسی چیدن نمای ساختمان یک طبقه بپردازیم. مصالح و سنگ های به کار رفته در آن را بررسی کنیم و در مورد سبک های معماری آن بیشتر توضیح دهیم. همیشه یکی از سخت ترین انتخاب های برای نوع سنگ و سبک معماری همین ساختمان های 1 طبقه هستند. نبود فضای زیاد در نما کار را برای انتخاب سخت می کند. وجود درب و پنجره های زیادی در طبقه اول این انتخاب را سخت تر می کند.

 

ساختمان اول

ساختمان اول ما یک ساختمان ویلایی می باشد که با داشتن یک تراس بسیار جذاب شده است. ساختمان هایی که از تراس یا حیاط بهره می برند امکان فضاسازی خوبی را دارند. شما میتوانید در این جور ساختمان ها نما را با دیگر مصالح به کار رفته در حیاط یا تراس هماهنگ کنید. سبک استفاده شده در طراحی این نما کلاسیک ساده می باشد. البته تمام فاکتور های لازم برای اینکه یه نمای کلاسیک کامل باشد را ندارد ولی بسیار زیبا و چشم نواز است. استفاده از سنگ تراورتن حاجی آباد در نمای ساختمان همراه با نرده های سنگی بسیار زیبا ترکیب قشنگی را پدید آورده است. سنگ های رنگ کرم همیشه زیبا هستند و اینکه مجری کار ترجیح داده یک سنگ را از اول تا اخر استفاده کند، قابل تحسین است. استفاده از نرده های سنگی با تراکم بالا ایمنی و زیبا را دو چندان کرده است. در کف این ساختمان نیز از تراورتن به عنوان سنگ کف استفاده شده است.

 

نمای ساختمان 1 طبقه

 

ساختمان دوم

یک نمای ویلایی کوچک را مشاده می کنید. در این نما فضا بسیار محدود بوده و باید با کمک گرفتن از فضای حیاط ساختمان یک نمای ترکیبی خوب را اجرا می کردند. با استفاده از سنگ کرم در نما و در ادامه همین سنگ در کف و بدنه ها یک نمای ساده و یکنواخت ولی در عین حال زیبا ساخته شده است. برای جلوه دادن به نما و محیط از چمن های مصنوعی با کیفیت استفاده شده است. چمن به خاطر رنگ سبز و پر رنگ خود در کنار سنگ ها و متریال های کرم و سفید رنگ ترکیب بسیار خوبی را پدید می آورد.

 

نمای ساختمان 1 طبقه

 

ساختمان سوم

نمای ساختمان ویلایی را مشاهده می کنید که با اینکه اصلا فضای زیادی برای طراحی وجود ندارد ولی با استفاده از ترکیب مشکی کرم در فضای ویلا به یک نمای بسیار زیبا رسیده ایم. استفاده از سنگ تیشه ای کرم در کف ویلا و ترکیب اون با چمن مصنوعی فضای دلنشین سر سبزی را تداعی کرده و کنار هم قرار گرفتن رنگ سبز و کرم جلوه خوبی به کل ویلا بخشیده است. در نمای این ساختمان از سنگ مشکی نجف آباد با توجه به سلیقه مشتری استفاده شده است. ما کلا پیشنهاد نمی کنیم سنگ مرمریت در فضای بیرونی به عنوان سنگ نما استفاده شود ولی برای اینکه سنگ در رطوبت خراب نشود بعد اجرا از رزین نانو بر روی آن استفاده کرده ایم تا در برابر آب و رطوبت از آن  حفاظت کنیم.

نماهای ساختمان یک طبقه

 

ساختمان چهارم

در ساختمان بعدی نیز از سنگ مشکی نجف آباد در نما استفاده شده است. استفاده از سنگ های مشکی این روزها بسیار رواج یافته است و به خاطر اینکه سنگ تراورتن مشکی وجود ندارد مجبور به استفاده از سنگ مشکی نجف آباد یا لاشتر هستیم. ولی سنگ های مرمریت مقاومت خوبی برای استفاده در نما ندارند. برای همین بعد از اینکه سنگ کامل اجرا شده حتما باید سنگ رزین شود تا از نفوذ آب و خراب شدن لعاب و ساب سنگ جلوگیری شود. در کف این ویلای زیبا نیز از سنگ گندمک تیشه ای استفاده شده است که یکی از بهتری و مقاومت ترین سنگ ها می باشد. تیشه بودن سطح سنگ از لیز خوردن انسان در هنگام بارندگی ها جلوگیری می کند.

 

نماهای ساختمان های یک طبقه

 

ساختمان پنجم

 

یک نمای زیبا را مشاهده می کنید که با کمترین اضافه کاری همچین نمای زیبایی درست شده است. در این نما از سنگ ورتون استفاده شده است. سنگ ورتون یکی از سنگ های مناسب قیمت و زیبا می باشد، که مقاومت خوبی نیز دارد. این سنگ که چندین سال است به بازار راه پیدا کرده است تا امروز امتحان خود را به خوبی پس داده و باعث شده خیلی ها به جای استفاده از سنگ ها گران قیمت رو به این سنگ بیاورند. برای مشاهده قیمت و رنگ های سنگ ورتون اینجا کلیک کنید. در این نما در ادامه ی نما از سنگ تراورتن نیز در کف ورودی استفاده کرده و قاب و دور سنگ را به چمن مصنوعی به بهترین شکل ممکن ترکیب کرده اند. استفاده از سنگ مصنوعی در کف در کنار سنگ ترکیب زیبا است.

نما ساختمان یک طبقه

 

ساختمان ششم

معمولا نمای ساختمان یک طبقه بیشتر در ویلا ها و خانه های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرد. در نمای زیر یک ویلا در وسط یک باغ زیبا را مشاهده می کنید که با استفاده از یک نمای نیمه رومی و سنگ کرم حاجی آباد یک نمای زیبا و ماندگار را پدید آورده است. استفاده حجم ها در نمای ساختمان و چندین ستون سنگی در کنار نرده سنگ های حاجی آباد توانسته یک نمای چشم نواز را پدید آورد. یکدست بودن و شلوغ نبودن نما جزء سبک هایی است که امروزه بسیار رواج یافته و اتفاقا خروجی کار قشنگ است.

 

نما ساختمان 1 طبقه

 

ساختمان هفتم

 

یک نمای یک طبقه جذاب را مشاهده می کنید که حسن ختام این مطلب از وبلاگ ماست. این نما با استفاده از سنگ تکاب در کنار سنگ مشکی نجف آباد بسیار زیبا شده است. در کف نیز از سنگ تراورتن استفاده شده است و همان ترکیب جذاب سنگ و چمن به کار گرفته شده است. سنگ تکاب یکی از سنگ های خوب در بین تراورتن ها می باشد و در این نما از سورت درجه 1 آن استفاده شده است. جلوه کار نیز از سنگ نجف آباد استفاده کرده است. نرده سنگ و پله ها نیز از سنگ تکاب می باشد که هم رنگ و مچ با سنگ نما است.

نما ساختمان 1 طبقه

 

ساختمان هشتم

در نمای هشتم این مطلب از سایت ما، شما یک ساختمان ویلایی را مشاهده می کنید که با سنگ تراورتن حاجی آباد کرم و سنگ نجف آباد به عنوان سنگ دور نما شده است. در این نما چوب نیز استفاده شده است که تقریبا رنگ و نقش نما با آن انجام شده است. سنگ های کرم و مشکی یک ترکیب جذاب و همیشه به روز هستند.

تنها نکته ای که باید اینجا گفته شود این است که سنگ نجف آباد در نماهای بیرونی و در شرایط آب و هوایی نامناسب مثل باران های زیاد یا یخ زدگی بالا نمی تواند دوام لازم را داشته باشد.

 

نماهای ساختمان های کی طبقه

 

ساختمان نهم

 

در نمای زیر با استفاده از سنگ کرم یک نمای یکدست و زیبا خلق شده است که چشم هر انسانی را از این سنگ به خود خیره می کند. سنگ حاجی آباد جز سنگ های با اصالت و زیبا می باشد که نیاز به هیچ سنگ و متریالی در نما ندارد و خود به تنهایی می تواند نمایی زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد. در نمای زیر به سبک یک نمای رومی استفاده از سنگ تراورتن و نرده های سنگی 4 گوش کرم در کنار هم باعث شده یک نمای ساده امام بسیار زیبا خلق شود.

نمای ساختمان 1 طبقه

 

ساختمان دهم

استفاده از سنگ های مشکی در نماهای ساختمان امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سنگ های مشکی در کنار سنگ های کرم و سفید و حتی شکلاتی و متریال های دیگری مثل آجر نما و سرامیک نیز بسیار زیبا و چشم نواز می شود.

در نمای زیر سنگ مشکی دوباره به عنوان یک سنگ نقش دهنده به نمای ساختمان به کار گرفته شده است و سنگ عباس آباد روشن و خوبی نیز در نما به چشم میخورد.

ساختمان 1 طبقه

نتیجه گیری

 

در این مطلب سعی کردیم چندین ساختمان زیبا یک طبقه را از لحاظ مصالح استفاده شده و نوع طراحی بررسی کنیم. همیشه انتخاب طرح و سنگ برای نمای ساختمان های یک طبقه کار سختی است آن هم به خاطر اینکه فضای زیادی برای طرح و استفاده از سنگ های مختلف را نیست. این یک نکته مثبت نیز هست و شما می توانید چون متراژ بالایی از سنگ را ندارید هزینه اصلی خود را بر روی کیفیت سنگ و رنگ آن بگذارید و کیفیت کار خود را به شدت بالا ببرید. انتخاب سنگ و یا طرح در نما کار همیشه سختی بوده است و نیاز به تخصص لازم در زمینه شناخت سنگ ها دارد. ما در ایران سنگ تیم پشتیبانی قوی گرد آورده ایم که تمامی سنگ ها و سبک های معماری را می شناسند و می توانند شما را برای انتخابی درست و ماندگار راهنمایی کنند. پس می توانید روی ما حساب کنید.

زیباترین نمای ساختمان یک طبقه چیست؟

این یک سوال به شدت سلیق های می باشد. ممکن است سنگ و نمایی در نظرما زیبا به نظر برسند و از نظر شما این نکته درست نباشد ولی سنگ ساختمانی طبیعی همیشه جز متریالی هستند که همیشه زنده و به روز بوده و ارزش افزوده ای خوب را برای ساختمان ما به ارمغان می آرود.
زیباترین نمای ساختمان را شما میتوانید در این صفحه از سایت ایران سنگ مشاهده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =