راهنمای خرید

نمای آجر و سنگ تراورتن

نمای آجر و سنگ تراروتن

نمای ساختمان آجر و سنگ تراورتن

 

نمای آجر و سنگ تراورتن همه جذاب است. استفاده از سنگ و آجر در نمای ساختمان یکی از رایج ترین انتخاب ها می باشد که امروزه در نما ها استفاده می شود. ما در ایران سنگ تولید کننده انواع سنگ تراروتن هستیم ولی خیلی از مشتریان ما طبق نقشه و طرح خود به آجر نیاز دارند و سوالاتی در این مورد از ما می پرسند. امروز در این مطلب چنیدن نمای زیبا که با سنگ تراورتن و آجر اجرا شده است را بررسی می کنیم و توضیحات مفصلی را در این مورد برای شما شرح می دهیم.

سنگ تراورتن و آجر یکی از متنوع ترین متریال های ساختمانی هستند که در ایران وجود دارند. تراورتن و آجر نما با یک تنوع رنگی بالا تولید و فرآوری می شوند و شما با هر سلیقه ای که باشید می توانید به ترکیب عالی از بین این دو متریال برسید. در بعضی از شهر های ایران به خاطر قوانین خاصی مثل حفظ بافت سنتی شما باید در نمای خود مقداری آجر را استفاده کنید تا بتوانید پایان کار بگیرید. شهرهایی مثل یزد و اصفهان از این قانون پیروی می کنند. یک درصد مشخصی نیز در قوانین شهرداری وجود دارد که به طور مثال باید 40 یا 30 درصد از نما حتما از آجر استفاه شود.

 

مزیت های نمای آجر و سنگ تراورتن

 

از جمله مزیت های استفاده از آجر و سنگ تراروتن می توان به مواردی همچون:

  • تنوع رنگی بالا هر دو متریال
  • دست باز تر در انتخاب طرح و رنگ در ساختمان
  • قیمت کم تر آجر و پایین آمدن قیمت تمام شده ی ساختمان
  • وزن کم اجر به بار کلی ساختمان کمک می کند
  • وجود رنگ های خاص در آجر که در سنگ وجود ندارد و این خلا پر می شود.

 

در ادامه به بررسی نماهای ساختمان می پردازیم. این بررسی تمام نقاط قوت و معایب نماهای اجرا شده از نظر معماری و سلیقه مشتری انجام می شود و می تواند با نظر شما مطابقت نداشته باشد.

 

  • در ساختمان زیر شما یک نمای ساختمان 4 طبقه را مشاهده می کنید که کاربری تجاری و مسکونی دارد. سبک معماری به کار رفته در این نما حجمی ساده می باشد. برای اجرای این سبک نما شما باید نبشی کشی کنید نما را تا بتوایند این حجم های زیاد را اجرا کنید. از آجر قرمز نسوز برای نمای اصلی استفاده شده است و برای جلوه دادن به نما از سنگ عباس آباد استفاده شده است. سنگ عباس آباد استفاده شده در یان نما یک سنگ بی موج می باشد و از بازی رنگ بسیار کمی برخوردار است و جز درجه های ممتاز سنگ می باشد و قیمت نسبتا بالایی دارد. قیمت آجر نسبتاً به سنگ اجرا شده تقریبا 1 دهم می باشد و این هزینه کلی را به شدت کم کرده است که یکی از دلایل استفاده از 80% ظرفیت نما از آجر می باشد.

** نکته مهمی که باید توجه داشته باشید در مورد این نماها که آجر در آن زیاد اجرا می شود این است که سنگ شما زیاد بازی رنگ نداشته باشد و از سنگ یکدستی استفاده کنید. انتخاب رنگ متضاد نیز به زیباتر شدن نما کمک شایانی می کند.

 

نمای سنگ تراورتن و آجر در نما

 

 

  • در ادامه یک ساختمان 2 طبقه را مشاهده می کنید که فضای زیادی برای نما هم نداشته ولی طراح و معمار آن بسیار انتخاب هوشمندانه ای داشته اند و یک نمای زیبا را طراحی کرده اند. استفاده از سنگ مرودشت در نمای این ساختمان که یک سنگ روشن و یکدست می باشد همراه با آجر نسوز زرد رنگ ترکیب جالب و زیبایی است. درصد استفاده از آجر در این نما 30% می باشد. مشتری در این نما دنبال سنگی بسیار روشن و یکدست بود و بودجه زیادی نداشت برای همین پیشنهاد ما استفاده از سنگ مرودشت بود که با قیمت بسیار مناسب بتوانید اجرا کنید.

** نکته مهم در مورد این نما این است که حتما بعد از اجرا آن از رزین های محافظ هم برای آجر و هم سنگ استفاده شود تا سنگ و آجر به مرور کثیف نشوند. رنگ این متریال بسیار در باران های اسیدی آسیب پذیر هستند.

 

نمای ساختمان با اجر و سنگ تراورتن

 

  • در نمایی دیگر شما شاهد یک ترکیب فوق العاده از سنگ و آجر هستید. در زیر یه آپارتمان را مشاهده می کنید که با آجر های سنتی و سنگ عباس آباد نما شده است. سنگ عباس آباد استفاده شده در این نما جز سنگ های سوپر می باشد. این سنگ قیمت بالایی دارد. طبق سلیقه مشتری آجر استفاده شده در این نما طرح سنتی می باشد که بسیار زیبا می باشد و مناسب برای سنتی پسند هاست. آجر های سنتی که رنگ آن تیره و روشن می شوند باید با سنگی یکدست ترکیب شوند تا نما شلخته نشون داده نشود..

** نکته مهم در این نما استفاده از شیشه های تیره است که کنار سنگ سفید عباس آباد زیبا شده است. اگر از شیشه های زرد رنگ یا ساده استفاده می شد هرگز اینقدر نما زیبا نمی شد.

 

 

نمای اجری و سنگ تراورتن

 

  •  در زیر شما یک نمای نسبتا شلوغ را مشاهده می کنید که با استفاده از سنگ عباس آباد سفید و مقدار خیلی کمی سنگ تراروتن سیلور همراه با آجر های به رنگ قرمز نما شده است. در این نما که به سلیقه مشتری از نمای حجمی استفاده شده است می توانستیم از 2 متریال فقط استفاده کنیم ولی چون سنگی به قرمزی آجر های استفاده شده در نما وجود نداشت کارفرما به سراغ آجر های نسوز قرمز رفت. در پایین ساختمان نیز سنگ سیلور به عنوان سنگ ازاره استفاده شده است چون با توجه به تجربه های گذشته سنگ سفید در پایین ساختمان به مرور کثیف می شوند.

** نکته مهم در این نما که باید توجه داشته باشید این است که سلیقه شما همیشه بر همه چیز ارجحیت دارد و استفاده از سبک شلوغ و یا این رنگ ها همه به سفارش مشتری انجام شده است.

 

نمای اجر و سنگ تراورتن ساختمان

 

  • در نمای ساختمان زیر باز شما یک نمای شلوغ را مشاهده می کنید که با 7 متریال مختلف اجرا شده است. در این نما از سنگ عباس آباد سفید به عنوان زمینه اصلی و از سنگ شکلاتی و سنگ تنه درختی به عنوان سنگ های مکمل استفاده شده است. در ادامه برای بعضی از باکس ها در نما از سنگ سیلور نیز استفاده شده است. آجر نمای استفاده شده در این نما آجر شمش طولی می باشد که عرض 7 سانیتمتر دارد که در باکس های داخلی این ساختمان استفاده شده است. در نمای کناری نیز دو کمربند با آجر های قرمز رنگ ایجاد شده است.

** نکته مهم در این نما استفاده درست از رنگ ها در کنار هم بوده که چشم را خسته نمی کند.

 

نمای آجر و سنگ تراورتن

 

  • در زیر یک آپارتمانی را مشاهده می کنید که 80% از نمای آن از آجر نما استفاده شده است. آجر نمای استفاده شده در این نما آجر شاموتی می باشد و در کنار آن از سنگ کرم تراورتن استفاده شده است. استفاده از شیشه های مشکی رنگ در نما به زیبایی آن افزوده است. طرح اجرا شده در بین نما باکس های سفیدی رنگی است که به زیبایی آن افزوده است. این ساختمان یک مکان تجاری است و نور در این نوع ساختمان ها بسیار مهم است برای همین فضای زیادی برای سنگ کاری وجود نداشت.

** نمای اصلی در این ساختمان از شیشه استفاده شده است. و آجر استفاده شده در این ساختمان زیاد کیفیت بالایی ندراد ولی چون در نمای پشتی اجرا شده است برای کارفرما زیاد اهمیتی نداشته است.

 

سنگ تراورتن و آجر در نمای ساختمان

 

  • در نمای زیر نیز یک ساختمان 2 طبقه کوچک را مشاهده می کنید که با سنگ سوپر عباس آباد نما شده است و در آن آجر نمای طرح چوب استفاده شده، در این نما با ترکیبی بسیار جذاب رنگ ها روبه رو هستیم که باید واقعا به سلیقه کارفرما و مجری آفرین گفت. آجر و سنگ استفاده شده در این نما کیفیت بسیار بالایی دارد. متراژ کم در این نما باعث شده هیچ محدودیتی در هزینه ها وجود نداشته باشد.

** نمای استفاده شده در این نما حجمی می باشد و یک سبک ساده و زیباست.

 

آجر و سنگ تراورتن در نما

 

جمع بندی

 

همیشه ترکیب آجر و سنگ تراورتن جز جذاب ترین ترکیب ها در نمای ساختمان می باشد. وجود رنگ بندی متنوع در سنگ و آجر توانسته سلیقه بسیاری از مردم  را در بر گیرد. در ایران سنگ ما تولید کننده سنگ ساختمانی هستیم ولی میتوانیم شما را به معتبر ترین فروشندگان آجر معرفی کرده و همراه سنگ تراورتن خود به بهترین کیفیت برایتان ارسال کنیم. همواره می توانید در مورد ترکیب و کیفیت آجر و سنگ روی کارشناسان ما حساب کنید و با آنها مشورت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 19 =